Konspekt zajęć rewalidacyjno – wychowaczych

Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 21 marca 2016 roku.

tulipany-swiecaPROWADZĄCY: BARBARA MLECZKO

CZAS TRWANIA: 2,5 GODZ

LICZBA UCZNIÓW: 1

CELE ZAJĘĆ:

CELE OGÓLNE:
  • stymulacja polisensoryczna
  • orientacja w schemacie ciała
CELE SZCZEGÓŁOWE:
  • wzbogacenie słownika o nazwy części ciała
  • wzbogacenie słownika o słowa – „liść”, „kwiat”
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • doskonalenie umiejętności dobierania takich samych figur geometrycznych
  • orientacja w schemacie własnego ciała
  • kształtowanie umiejętności właściwego nawiązywania kontaktu z nauczycielem
  • kształtowanie aktywnej postawy wobec postawionych zadań
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi
  • wzbudzanie wiary we własne siły
  • kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania
  • możliwość przeżycia poczucia sprawstwa
  • kształtowanie umiejętności właściwego rozumienia i wykonywania poleceń
  • rozwój sprawności fizycznej
  • zmniejszenie nadmiernego napięcia mięśniowego
  • pobudzenie uczennicy do aktywności
  • usprawnianie małej i dużej motoryki
  • stymulacja polisensoryczna
  • wypowiadanie samogłoski „e’’
  • uwrażliwianie czucia głębokiego
FORMA PRACY:
  • indywidualna
METODA PRACY:
  • czynna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
  • dzwonek
  • świeczka
  • zapalniczka
  • olejek zapachowy
  • zdjęcie
  • dzwonki rurkowe
  • chustka
  • kartka
  • kredki
  • płyta CD
  • żywe kwiaty
  • liście
  • instrumenty perkusyjne
  • model graficzny twarzy
  • grająca zabawka
  • suszone kwiaty
  • miska na suszone kwiaty
  • wazon
  • miś

ZAJĘCIA WSTĘPNE

  • dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem rozpoczęcia zajęć
  • zapalenie świeczki zapachowej
  • piosenka powitalna
  • sprawdzenie listy obecności
  • masaż dłoni olejkami
  • zastosowanie bodźców dźwiękowych – gra na dzwonkach rurkowych
  • zabawy głoskami – e
  • obserwacja pogody
  • rysowanie ilustracji przedstawiającej pogodę
  • zakładanie kolorowych chust – zielony
  • zdmuchnięcie świeczki zapachowej

ZAJĘCIA WŁAŚCIWE

  • piosenka ze wskazywaniem części ciała
  • piosenka o wiośnie
  • improwizacja wokalno – instrumentalna z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
  • masaż przy nagraniu wiosennych odgłosów przyrody
  • ćwiczenia metodą Knillów
  • oglądanie i poznawanie w sposób polisensoryczny przyniesionych kwiatów
  • układanie bukietu z kwiatów,
  • przekładanie kwiatów i liści z lewej do prawej ręki z wypowiadaniem słów: „kwiatek”, „liść”, „lewa”, „prawa”
  • wskazywanie części ciała zgodnie ze słowami wiersza:

 

Moje rączki

Moja rączka lewa,

Moja rączka prawa!

Klaszczę nimi głośno,

Wszystkim biję brawa!

 

– pokazywanie części twarzy na sobie, a potem na modelu graficznym

– rozpoznawanie za pomocą słuchu w której ręce jest grająca zabawka

– dobieranie takich samych kwiatów

– wskazywanie części ciała na misiu

– przygotowanie wianka dla misia

– Sherborne – ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała

  • dotykanie łokciami kolan
  • wyczuwanie całego ciała
  • leżenie na plecach
  • turlanie się
  • leżenie z rękami wzdłuż ciała (napinanie i rozluźnianie mięśni) – zabawy suszonymi kwiatami

ZAJĘCIA KOŃCOWE

– układanie w wazonie bukietu kwiatów

– dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem do zakończenia zajęć

 

Bookmark the permalink.

Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli:

Dodaj komentarz