Dziecko ze spektrum autyzmu – wspieranie rozwoju przez zabawę – szkolenie dla nauczycieli i rodziców

Autor: Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Opublikowano: 22 czerwca 2022 roku.

Zabawy dla dzieci z autyzmem - szkolenie

Pragniemy zachęcić Państwa do udziału w szkoleniu online, którego tematem jest zabawa we wspieraniu rozwoju dziecka z autyzmem. Jest ono skierowane do nauczycieli, specjalistów, studentów, a także do rodziców i innych osób zainteresowanych tematyką. Podczas szkolenia prezentowane są konkretne zabawy dla dzieci z autyzmem, w przystępny i praktyczny sposób pokazujemy jak poprzez zabawę nawiązywać i rozwijać interakcje z dzieckiem.

„Wyobraźmy sobie dziecko, które funkcjonuje w bardzo specyficzny sposób. Nie rozumie wielu aspektów życia społecznego, często odczuwa w związku z tym lęk i frustrację. Jest przytłoczone ogromem różnorakich bodźców. Być może nie potrafi mówić, może dodatkowo ma niepełnosprawność intelektualną. Tymczasem naszym zadaniem jako nauczycieli, terapeutów, rodziców, jest pomóc mu funkcjonować w społeczeństwie, w przedszkolu, a potem w szkole. Powinniśmy także, a może przede wszystkim, pomóc temu dziecku czerpać satysfakcję, radość z życia, z tego jak spędza czas; nauczyć go radzić sobie z emocjami w sytuacjach, które są dla niego trudne. Naszym zadaniem jest także często wspomaganie otoczenia dziecka w tym, jak budować bezpieczne więzi, jak uczyć podstawowych umiejętności samoobsługowych, jak komunikować się z nim tak, żeby obie strony umiały odczytywać swoje wzajemne potrzeby i oczekiwania.

W swojej codziennej pracy szukam sposobów na tworzenie pomostów między dziećmi z autyzmem a ich otoczeniem. Często okazuje się, że takim nieocenionym pomostem jest zabawa…”

Fragment szkolenia, autor: Dobromiła Smolak

Treści programowe szkolenia:

I Podejście niedyrektywne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

II Postawa terapeuty kluczem do stworzenia dobrej zabawy

III Sala do zabaw

IV Rozwijanie kontaktu wzrokowego

V Zabawy naprzemienne

VI Zabawy rozwijające komunikację

VII Specyfika pracy z dziećmi wysokofunkcjonującymi

Organizacja szkolenia

Materiały kursowe mają formę plików video oraz tekstowo-graficznych. Zawierają m.in. konkretne zabawy dla dzieci z autyzmem rozwijające kontakt wzrokowy, naprzemienność oraz komunikację.

Kurs obejmuje 4 godziny dydaktyczne realizowane przez Internet w indywidualnym tempie i w dogodnym dla kursanta czasie. Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie. Podstawą zaliczenia jest krótki test online sprawdzający wiedzę z zakresu zagadnień poruszanych w ramach szkolenia. Aby zaliczyć egzamin, należy odpowiedzieć prawidłowo na 60% pytań testowych. Każdy uczestnik ma do dyspozycji trzy podejścia do testu.

Po zaliczeniu egzaminu testowego, dostępne jest zaświadczenie o ukończeniu Kursu, do wydrukowania w formacie PDF. Istnieje również możliwość wysyłki zaświadczenia pocztą za dodatkową opłatą.

Szkolenie dostępne jest na naszej platformie e-learningowej TUTAJ.

Autorką szkolenia jest mgr Dobromiła Smolak – pedagog specjalny, trener Wideotreningu Komunikacji (VIT). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w terapii dzieci z autyzmem metodami niedyrektywnymi. Była także nauczycielem wspomagającym w szkole integracyjnej. Obecnie pracuje w Maltańskim Centrum Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym i Ich Rodzinom w Krakowie, gdzie jest koordynatorem grupy przedszkolnej dla dzieci z autyzmem, prowadzi zajęcia indywidualne, a także pracuje z rodzicami dzieci z trudnościami rozwojowymi.

Bookmark the permalink.

Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli:

Dodaj komentarz