Scenariusz spektaklu przygotowanego przez uczniów ze spektrum autyzmu

Opublikowano: 15 sierpnia 2018 roku

Spektakl „Drzewo w czterech porach roku”

POSTACIE:
Dziewczyna: Magda
Chłopcy: Bartek J., Tomasz P., Kacper D., Filip, Michał

KOSTIUMY:
Dzieci: strój galowy
Nauczyciele: stroje koloru ciemnego

REKWIZYTY:
Namalowane drzewo na białym płótnie, wycięte koła
Wiosna (kwiaty, bociany, rękawiczki zielone)
Lato (jabłka, kwiaty, słońce rękawiczki zielone)
Jesień (liście, kasztany, kolorowe rękawiczki)
Zima (płatki śniegu)
Muzyka – Cztery pory roku Vivaldiego

SCENARIUSZ

Przed spektaklem Bartek J. wita gości i zaprasza ich na spektakl korzystając z piktogramów.

SCENA I
Wiosna

Na scenie znajduje się drzewo, aktorzy podchodzą do drzewa, na dłoniach mają ubrane rękawiczki. W tle słuchać muzykę, uczniowie przez wycięte koła wyciągają ręce trzymając rekwizyty:
I jabłka
II na górze drzewa zostanie wysunięte słońce
II chmury
III bocian ptaki
IV rozpoczyna się taniec rąk w rękawiczkach

Muzyka Vivaldi Wiosna
Wyciemnienie sali, światło skierowane na drzewo

SCENA II
Lato

Aktorzy podchodzą do drzewa, mają ubrane rękawiczki zielone,w rękach trzymają rekwizyty (kwiaty, jabłka, słońce), gdy zaczyna wybrzmiewać muzyka, biorą do ręki rekwizyty i zaczynają przez wycięte koła wysuwać, rozpoczyna się teatr rąk (taniec) na podłogę:
I kwiaty
II jabłka
III słońce

Muzyka Vivaldi Lato
Wyciemnienie sali, światło skierowane na drzewo

SCENA III
Jesień

Aktorzy podchodzą do drzewa, mają ubrane rękawiczki w kolorach jesiennych liści, w rękach trzymają rekwizyty (liście, kasztany, grzyby, słońce), gdy zaczyna wybrzmiewać muzyka biorą do ręki rekwizyty i zaczynają przez wycięte koła wynurzać ręce, rozpoczyna się taniec rąk, po krótkiej chwili następuje zmiana rekwizytów i aktorzy wypuszczają na podłogę:
I liście
II kasztany
III grzyby
III słońce

Muzyka Vivaldi Jesień

SCENA IV
Zima

Aktorzy podchodzą do drzewa, mają ubrane białe rękawiczki, gdy nabrzmiewa muzyka, wysuwają ręce przez koła i rozpoczynają taniec rąk w rytm muzyki, po krótkiej chwili do góry sceny wysuwa się słońce.
I płatki śniegu
II białe rękawiczki

Muzyka Vivaldi Zima

Zakończenie
Aktorzy wychodzą na scenę przed drzewem i się kłaniają.

 

Publikację przygotowali: Nauczyciele Zespołu Szkół Specjalnych w Słupi pod Kępnem

Wiedza zdobyta na szkoleniach w Oksfordzie: Specjalistyczne metody pracy dla uczniów ze spektrum Autyzmu i Zespołem Aspergera oraz Specjalistyczne metody pracy dla uczniów z niepełnosprawnościami z trudnościami w zachowaniu pozwoliła na ulepszenie pracy nauczycieli Zespołu Szkół Specjalnych, dlatego też dzielimy się z Państwem ciekawymi pomysłami i scenariuszami zajęć.

 

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz