Courses

Komunikacja dzieci z autyzmem. Teoria i praktyka

Moduł I Co to jest autyzm?
Moduł II Rozpoznawanie zachowań autystycznych
Moduł III Dziecko z autyzmem w środowisku szkolnym
Moduł IV Komunikacja dziecka autystycznego
Moduł V Metody pracy z dzieckiem autystycznym
Moduł VI Wspieranie rodziny

Stymulacja rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym

Moduł I - Rozwój mowy
Moduł II - Zaburzenia mowy
Moduł III - Wspieranie rozwoju mowy - praktyka

Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle obowiązujących przepisów prawa

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami związanymi z pomocą psychologiczno-pedagogiczną, a w szczególności do dyrektorów, kadry kierowniczej, pedagogów, psychologów, wychowawców klas, wychowawców grup wychowawczych, nauczycieli.

Terapia ręki – wspomaganie pisania i umiejętności motorycznych

Moduł I - Część teoretyczna
Moduł II - Część praktyczna

Przeciwdziałanie i eliminowanie agresji i przemocy rówieśniczej w szkole

Uczestnicy kursu zdobędą i usystematyzują wiedzę na temat agresji i przemocy. Poznają ich przyczyny, przejawy, mechanizmy. Nauczą się prawidłowo reagować na zachowania agresywne uczniów. Dowiedzą się, w jaki sposób planować i prowadzić pracę wychowawczą ze sprawcami przemocy, jej ofiarami, świadkami.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – stymulacja zmysłowa

Moduł 1 Wczesne wspomaganie – co każdy terapeuta wiedzieć powinien
Moduł 2 Stymulacja zmysłowa dziecka objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju
Moduł 3 Praca z rodzicami dziecka objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju

Zespół Aspergera. Funkcjonowanie psychospołeczne dzieci i młodzieży

Moduł I - Zespół Aspergera w świetle literatury
Moduł II - Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera
Moduł III - Problemy pojawiające się na różnych etapach rozwoju dziecka
Moduł IV - Radości i smutki okresu dojrzewania
Moduł V - Przykładowe formy terapii
Moduł VI - Wspieranie rodziny

Praca z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu

Moduł I - Nadpobudliwość w ujęciu teoretycznym
Moduł II - Praca z dzieckiem nadpobudliwym
Moduł III - Praca nad objawami nadpobudliwości
Moduł IV - Aspekt wychowawczy pracy z dzieckiem nadpobudliwym
Moduł V - Otoczenie wobec dziecka nadpobudliwego
Moduł VI - Źródła

Jak pracować z dzieckiem z afazją?

Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy na temat zaburzenia, jakim jest afazja, wzbogacenie warsztatu pracy z dzieckiem/uczniem z afazją

Dziecko ze spektrum autyzmu - wspieranie rozwoju przez zabawę

Dziecko ze spektrum autyzmu w codziennym funkcjonowaniu doświadcza wielu trudności, m.in. w sferze społecznej, emocjonalnej, komunikacyjnej, a także w obszarze aktywności i zainteresowań. Znakomitym polem do pracy nad tymi trudnościami może być zabawa. Bawiąc się z dzieckiem, możemy jednocześnie pracować nad osiowymi objawami autyzmu, a więc: inicjowaniem i budowaniem interakcji z drugą osobą, rozwijaniem komunikacji niewerbalnej i werbalnej, rozwijaniem elastyczności, otwartości na zmiany. Jednocześnie dla dziecka to wciąż jest zabawa, co wzmacnia motywację do współpracy z nami.

Zajęcia rewalidacyjne - organizacja i inspiracje do pracy

ROZDZIAŁ I - Rewalidacja - podstawowe pojęcia, cele, zasady

ROZDZIAŁ II - Co mówią przepisy prawne?

ROZDZIAŁ III - Dokumentacja: Program zajęć rewalidacyjnych, dziennik zajęć

ROZDZIAŁ IV - Wskazówki do pracy z dziećmi/uczniami z różnymi niepełnosprawnościami

ROZDZIAŁ V - Wybrane metody terapeutyczne

ROZDZIAŁ VI - Ćwiczenia i zabawy do wykorzystania podczas zajęć rewalidacyjnych

Comments are closed