Komunikacja dzieci z autyzmem. Teoria i praktyka
Moduł I Co to jest autyzm?
Moduł II Rozpoznawanie zachowań autystycznych
Moduł III Dziecko z autyzmem w środowisku szkolnym
Moduł IV Komunikacja dziecka autystycznego
Moduł V Metody pracy z dzieckiem autystycznym
Moduł VI Wspieranie rodziny
Stymulacja rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym
Moduł I - Rozwój mowy
Moduł II - Zaburzenia mowy
Moduł III - Wspieranie rozwoju mowy - praktyka
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle obowiązujących przepisów prawa
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami związanymi z pomocą psychologiczno-pedagogiczną, a w szczególności do dyrektorów, kadry kierowniczej, pedagogów, psychologów, wychowawców klas, wychowawców grup wychowawczych, nauczycieli.
Terapia ręki – wspomaganie pisania i umiejętności motorycznych
Moduł I - Część teoretyczna
Moduł II - Część praktyczna
Przeciwdziałanie i eliminowanie agresji i przemocy rówieśniczej w szkole
Uczestnicy kursu zdobędą i usystematyzują wiedzę na temat agresji i przemocy. Poznają ich przyczyny, przejawy, mechanizmy. Nauczą się prawidłowo reagować na zachowania agresywne uczniów. Dowiedzą się, w jaki sposób planować i prowadzić pracę wychowawczą ze sprawcami przemocy, jej ofiarami, świadkami.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – stymulacja zmysłowa
Moduł 1 Wczesne wspomaganie – co każdy terapeuta wiedzieć powinien
Moduł 2 Stymulacja zmysłowa dziecka objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju
Moduł 3 Praca z rodzicami dziecka objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju
Zespół Aspergera. Funkcjonowanie psychospołeczne dzieci i młodzieży
Moduł I - Zespół Aspergera w świetle literatury
Moduł II - Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera
Moduł III - Problemy pojawiające się na różnych etapach rozwoju dziecka
Moduł IV - Radości i smutki okresu dojrzewania
Moduł V - Przykładowe formy terapii
Moduł VI - Wspieranie rodziny
Praca z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu
Moduł I - Nadpobudliwość w ujęciu teoretycznym
Moduł II - Praca z dzieckiem nadpobudliwym
Moduł III - Praca nad objawami nadpobudliwości
Moduł IV - Aspekt wychowawczy pracy z dzieckiem nadpobudliwym
Moduł V - Otoczenie wobec dziecka nadpobudliwego
Moduł VI - Źródła
Jak pracować z dzieckiem z afazją?
Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy na temat zaburzenia, jakim jest afazja, wzbogacenie warsztatu pracy z dzieckiem/uczniem z afazją
Dziecko ze spektrum autyzmu - wspieranie rozwoju przez zabawę
Dziecko ze spektrum autyzmu w codziennym funkcjonowaniu doświadcza wielu trudności, m.in. w sferze społecznej, emocjonalnej, komunikacyjnej, a także w obszarze aktywności i zainteresowań. Znakomitym polem do pracy nad tymi trudnościami może być zabawa. Bawiąc się z dzieckiem, możemy jednocześnie pracować nad osiowymi objawami autyzmu, a więc: inicjowaniem i budowaniem interakcji z drugą osobą, rozwijaniem komunikacji niewerbalnej i werbalnej, rozwijaniem elastyczności, otwartości na zmiany. Jednocześnie dla dziecka to wciąż jest zabawa, co wzmacnia motywację do współpracy z nami.
Zajęcia rewalidacyjne - organizacja i inspiracje do pracy
ROZDZIAŁ I - Rewalidacja - podstawowe pojęcia, cele, zasady
ROZDZIAŁ II - Co mówią przepisy prawne?
ROZDZIAŁ III - Dokumentacja: Program zajęć rewalidacyjnych, dziennik zajęć
ROZDZIAŁ IV - Wskazówki do pracy z dziećmi/uczniami z różnymi niepełnosprawnościami
ROZDZIAŁ V - Wybrane metody terapeutyczne
ROZDZIAŁ VI - Ćwiczenia i zabawy do wykorzystania podczas zajęć rewalidacyjnych