Autor: Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Opublikowano: 26 kwietnia 2019 roku.
W imieniu firmy KOMLOGO serdecznie zapraszamy do udziału w Ogólnopolskim Sympozjum Logopedycznym, które odbędzie się w dniach 5-6 października w Wieliczce
Program Sympozjum
CZĘŚĆ I – 5 października
- Problem zaburzeń głosu i połykania u noworodków i niemowląt
- Opieka logopedyczna dziecka przedwcześnie urodzonego
- Diagnoza logopedyczna i neurologopedyczna dla celów terapii
- Diagnostyka dysfagii: test wodny, czy coś więcej? Perspektywa szwajcarska
- Kwestionariusz czy test? Logopedyczne narzędzia diagnostyczne
- Od wady wymowy do karmienia sondą – pytania o kompetencje logopedy
CZĘŚĆ II – 5 października
- Karty Oceny Języka Dziecka Afatycznego – KOJD-AFA. Praktyczne zastosowanie
- Karty Oceny Słuchu Fonemowego – KOSF – test do badania słuchu fonemowego u dzieci w wieku od trzech do siedmiu i pół lat. Ocena prawidłowego i zaburzonego słuchu fonemowego dziecka. Warsztaty z projektowaniem terapii słuchu fonemowego
- Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS – test do diagnozy gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich. Ocena wiedzy i umiejętności
- Karty Oceny Zachowania i Emocji – KOZE – narzędzie oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka od wieku niemowlęcego do końca okresu szkolnego
- Autorska metoda terapii rotacyzmów i pararotacyzmów
- Badanie lateralizacji całościowej u dziecka – nowe standardy postępowania. Diagnostyka i programowanie terapii.
- „Każdy ma coś czego nie ma inny ktoś”- zaproszenie uczniów pełnosprawnych do świata niepełnosprawnych czyli jak rozmawiać z uczniami pełnosprawnymi na temat niepełnosprawności intelektualnej na przykładzie trisomii21
- Podmiotowe i przedmiotowe metody diagnostyczne dysfagii u dorosłych
- Strategie wczesnego postępowania logopedycznego u dzieci z Zespołem Downa
- Wielopostaciowość mutyzmu wybiórczego i jego terapia
- Wprowadzenie do Integracji odruchów ustno-twarzowych wg dr Svetlany Masgutovej
- Życie (nie tylko praca) z dziećmi z wadą słuchu
- Wstęp do logopedii międzykulturowej – diagnoza logopedyczna i kształcenie sprawności językowych u dziecka z dwujęzycznością polsko-obcą.
- Diagnoza i wspieranie zdolności „podwójnie wyjątkowych”
Ciąg dalszy programu Sympozjum oraz szczegółowe informacje tutaj