Pierwszy dzień w szkole – opowiadanie logopedyczne

Autor: Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Opublikowano: 21 sierpnia 2021 roku.

Karolina i Tymon skończyli siedem lat (unosimy język za górne zęby na wałek dziąsłowy siedem razy) i we wrześniu mieli rozpocząć naukę w pierwszej klasie. Było im smutno, że opuszczają już swoje ulubione przedszkole i trochę obawiali się, co ich czeka w nowym miejscu (robimy smutną minę, opuszczając kąciki ust). Kiedy nadszedł ten wyjątkowy dzień, wspólnie z rodzicami poszli do szkoły. Było tam bardzo dużo dzieci (dotykamy językiem każdego zęba, jakbyśmy chcieli policzyć, ile było dzieci). Karolina i Tymon z zaciekawieniem przyglądali się akademii, przygotowanej przez starszych uczniów z okazji nowego roku szkolnego. Po uroczystym apelu przeszli do swojej klasy. Było tam bardzo ładnie i kolorowo. Uśmiechnięta Pani (rozciągamy wargi w szerokim uśmiechu, zęby schowane) po krótkim powitaniu zabrała całą klasę na spacer po szkole (krążymy językiem w buzi raz w jedną, raz w drugą stronę). Pokazała im najważniejsze pomieszczenia, z których będą korzystać. Dzieciom podobała się nowa, zadbana szkoła, a najbardziej ucieszyły się, że jest w niej basen, na którym będą mogli uczyć się pływania (wykonujemy tzw. rybkę – wciągamy policzki do wewnątrz i poruszamy wargami). Po kliku tygodniach nauki, Karolina i Tymon zostali pasowani na uczniów (językiem na podniebieniu próbujemy narysować ołówek). Byli bardzo dumni i już w ogóle nie tęsknili za przedszkolem. W szkole mieli dużo przyjaciół, uczyli się o interesujących rzeczach, jeździli na ciekawe wycieczki. W szkole jest naprawdę super!

Dodatkowe ćwiczenia:

  • zabawa z dzwonkiem szkolnym (włączamy dzieciom dowolną muzykę, na dźwięk dzwonka muszą zastygnąć bez ruchu)
  • przenoszenie jarzębiny np. na miskę za pomocą rurki, następnie można wykonać ćwiczenie manualne – korale albo wyklejankę
  • Karolina i Tymon mają w swoim pokoju kilka przedmiotów potrzebnych do szkoły, odszukaj je (karta nr 1)
  • Tymon ma bałagan w piórniku – posegreguj kredki od najmniejszej do największej (karta nr 2)
  • zaznacz kółkiem, które z narysowanych produktów, dzieci powinny zabierać na drugie śniadanie do szkoły (karta nr 3)
  • z rozsypanych liter ułóż wyrazy związane ze szkołą i połącz z właściwym obrazkiem (karta nr 4)
  • dopasuj rymy (karta nr 5)
  • odszyfruj hasło (karta nr 6)

Pobierz opowiadanie z kartami pracy

Autor: Irena Daniel – neurologopeda, pedagog specjalnyautorka bajek logopedycznych

Bookmark the permalink.

Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli:

Dodaj komentarz