Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 19 października 2018 roku.
Cele:
- usprawnianie narządów mowy,
- ćwiczenie poprawnego toru oddechowego,
- doskonalenie koordynacji słuchowo–ruchowej,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- doskonalenie motoryki małej.
Potrzebne materiały:
- liście,
- słomka,
- kontur drzewa,
- klej.
Przebieg zajęć
- Powitanie za pomocą mimiki. Dzieci stoją w kręgu, każde dziecko posyła minkę do reszty dzieci. Zadaniem grupy jest naśladowanie wymyślonej minki.
- „Jesienny spacer” (Na ziemi leżą już rozłożone kolorowe liście).
Na początku dzieci za pomocą gestu, bez użycia słów, zakładają na siebie odpowiednie ubranie: kalosze, spodnie, kurtkę, czapkę itp. Wyruszamy na spacer. Podczas naszego spaceru wieje silny wiatr (dzieci naśladują wiatr, szumią). Po drodze skaczemy przesz kałużę, przechodzimy przez błoto, zaczyna padać deszczyk (dzieci naśladują padanie deszczu kap, kap – uderzamy palcami w podłogę). Po deszczu wychodzi słońce (dzieci naśladują świecące słońce). Na koniec spaceru zaczynamy zbierać kolorowe liście. Gdy już nazbieramy liści, wracamy do kręgu.
- Dzieci oglądają znalezione liście. Następnie porównują, kto znalazł największy, najmniejszy liść. Jakiego koloru są liście?
- „Latające liście” – zawody. Dzieci układają na dłoni wybrany przez siebie liść. Następnie dmuchają na niego. Wygrywa ten liść, który najdalej pofrunie.
- Z kolorowych liści dzieci wykonują jesienne drzewo. Rozkładają liście na stole, za pomocą słomki przenoszą je na kontur drzewa (załącznik nr 1) i przyklejają.
- Na zakończenie zajęć, urządzamy galerię prac i żegnamy się machając do siebie nawzajem.
Pobierz załącznik
Autor: Agnieszka Respondek
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli