Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 30 listopada 2016 roku.
zajęcia przeznaczone dla: ucznia klasy II gimnazjum z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję motoryczną
cele zajęć:
- ćwiczenie pamięci werbalnej
- poszerzanie zasobu słownictwa biernego i czynnego
- likwidowanie zaburzeń składni i agramatyzmów
- ćwiczenie formułowania prostych, schematycznych wypowiedzi (życzenia, zaproszenie)
- stymulowanie do tworzenia dłuższych, rozbudowanych samodzielnych wypowiedzi (opowiadanie historyjki obrazkowej, opisywanie obrazka)
- ćwiczenie motoryki małej (wycinanie, kolorowanie, łączenie kropek)
- poszerzanie wiedzy o otaczającej rzeczywistości społeczno–przyrodniczej (data, geneza Dnia Kobiet)
- ćwiczenie myślenia logicznego, przyczynowo – skutkowego (układanie historyjki obrazkowej)
- ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej (układanie puzzli, łączenie kropek)
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Z rozsypanych liter ułóż dwa wyrazy.
D | Z | I | E | Ń |
- uczeń otrzymuje pomieszane litery
- w razie trudności uczeń otrzymuje podpowiedź:
D | Ń |
K | O | B | I | E | T |
- uczeń otrzymuje pomieszane litery
- w razie trudności uczeń otrzymuje podpowiedź:
K | T |
Czy wiesz, kiedy obchodzimy Dzień Kobiet? Zaznacz właściwą datę.
Przeczytaj tekst i odpowiedz na pytania pełnymi zdaniami.
Dzień Kobiet to coroczne święto obchodzone 8 marca. Ustanowione zostało w 1910 roku na pamiątkę ofiar walki o równouprawnienie kobiet.
Jak często obchodzony jest Dzień Kobiet?
Kiedy ustanowiono to święto?
Kogo ma upamiętniać Dzień Kobiet?
Czy wiesz, co oznacza równouprawnienie kobiet i mężczyzn? Wyjaśnij ten termin i podaj przykłady.
Z rozsypanych wyrazów ułóż powiedzenie.
Kobieta | zmienną | jest. |
(uczeń otrzymuje pomieszane wyrazy)
Wyjaśnij, jak rozumiesz to zdanie. Podaj przykłady.
Ułóż i zapisz wewnątrz serca życzenia dla wybranej kobiety z okazji jej święta.
Napisz:
- komu składasz życzenia
- z jakiej okazji składasz życzenia
- czego życzysz tej osobie
- podpisz się
Możesz wykorzystać następujące zwroty:
Szanowna … Kochana … Droga …
Z okazji … W Dniu …
Życzę Ci … Życzę Pani … Chciałbym Pani życzyć … Chciałbym życzyć Tobie …
Proszę przyjąć ode mnie życzenia …
Pani… Twój …
(na oddzielnych kartkach uczeń zapisuje proste sformułowania, poprzez ułożenie kartek w odpowiedniej kolejności tworzy plan wypowiedzi, uzupełniając treść kartek o sformułowania łączące, tworzy ostateczny tekst pełnej wypowiedzi)
Wytnij i pokoloruj obrazek.
Pobierz cały materiał
Opracowanie: Elżbieta Wika
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna-portal dla nauczycieli