Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 27 sierpnia 2016 roku.
Informacje wstępne
Prowadząca : Monika Wolf
Data : 03.12.2014r.
Klasa : IVa -Va – VIa – uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Przedmiot : matematyka
Temat lekcji : Jednostki miary używane przy ważeniu.
Cele lekcji w języku ucznia:
-posługuję się jednostkami masy
,,Nacobezu”
kl. IV
-wymieniam jednostki masy
– dodaję jednakowe masy
kl. V-VI
-zamieniam dekagramy na kilogramy
-dodaję różne jednostki masy
Pytanie kluczowe
- Co waży więcej 1 kilogram ryżu czy 100 dekagramów ryżu?
Treść podstawy programowej:
12. Obliczenia praktyczne : uczeń zamienia i prawidłowo stosuje jednostki masy:
gram, kilogram,dekagram,tona.
Metody pracy: działań praktycznych, praca w grupach, doświadczenie
Środki dydaktyczne: waga kuchenna, tablica interaktywna, produkty spożywcze.
Przebieg lekcji :
- Czynności organizacyjno porządkowe, przypomnienie zasad Bhp
- Przedstawienie tematu lekcji, celów zajęć, ,,Nacobezu”
- Nawiązanie do poprzednich zajęć celem wprowadzenia do tematu lekcji
- Część właściwa :
Zadanie 1. (kl. IV) Uczniowie dopasowują do obrazków podane masy (kl.V i VI) uczniowie wykonuja doświadczenie, które pozwala im zrozumieć, że 1 kg jest równy 100dag.( punkty za aktywność)
Zadanie 2. Uczniowie zamieniają podane jednostki na dekagramy. Za każdą poprawną
odpowiedź są punktowani.
Zadanie 3. Uczniowie (kl. IV) wpisuja odpowiednia wagę towarów tak by szalki były w
równowadze. Uczniowie V i VI rozwiązują zadania tekstowe, w których dodają różne
jednostki masy.
Zadanie 4. Zrealizowane będzie o ile czas pozwoli. W innym przypadku zadane będzie jako
praca domowa.
5. Podsumowanie zajęć:
a) przeliczenie uzyskanych punktów na oceny
b) krótkie omówienie pracy domowej
Autor: Monika Wolf
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli