Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 16 kwietnia 2019 roku.
Temat: Dwa żywoły – woda i ziemia.
Cele ogólne:
- rozbudzanie możliwości percepcyjnych wychowanków,
- stymulacja wielozmysłowa,
- budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa.
Cele operacyjne:
- wychowanek reaguje na dostarczane bodźce,
- wychowanek poznaje żywioły: wodę i ziemię,
- wychowanek czerpie przyjemność z kontaktu z drugą osobą,
- wydłużanie czasu koncentracji uwagi.
Metody pracy:
- stymulacja polisensoryczna,
- komunikacja werbalna i niewerbalna
Pomoce:
słoiki z wodą, barwniki spożywcze, piasek, ziemia, rzeżucha, balony, kostki lodu, miska z wodą, spryskiwacz
Rodzaj zajęć:
grupowe
Czas trwania zajęć:
60 minut
Przebieg zajęć
- Zanurzanie dłoni w ziemi, rozcieranie ziemi na dłoniach dzieci.
- Wąchanie ziemi.
- Dolewanie wody do ziemi, zabawa w mokrej ziemi.
- Zanurzanie dłoni w piasku.
- Sianie rzeżuchy.
- Przelewanie wody z jednego naczynia do drugiego.
- Ugniatanie ciepłego i zimnego balonu, dotykanie balonem twarzy i rąk.
- Dotykanie kostek lodu.
- Barwienie wody na różne kolory.
- Wyciąganie różnych przedmiotów z miski z wodą.
- Spryskiwanie twarzy i rąk wodą ze spryskiwacza.
Opracowanie: Jadwiga Wilfart
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli