Konspekt zajęć rewalidacyjno-wychowawczych – Dwa żywioły: woda i ziemia

Opublikowano: 16 kwietnia 2019 roku

woda

 Temat: Dwa żywoły – woda i ziemia.

Cele ogólne:
  • rozbudzanie możliwości percepcyjnych wychowanków,
  • stymulacja wielozmysłowa,
  • budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa.
Cele operacyjne:
  • wychowanek reaguje na dostarczane bodźce,
  • wychowanek poznaje żywioły: wodę i ziemię,
  • wychowanek czerpie przyjemność z kontaktu z drugą osobą,
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi.
Metody pracy:
  • stymulacja polisensoryczna,
  • komunikacja werbalna i niewerbalna
Pomoce:

słoiki z wodą, barwniki spożywcze, piasek, ziemia, rzeżucha, balony, kostki lodu, miska z wodą, spryskiwacz

Rodzaj zajęć:

grupowe

Czas trwania zajęć:

60 minut

Przebieg zajęć

  1. Zanurzanie dłoni w ziemi, rozcieranie ziemi na dłoniach dzieci.
  2. Wąchanie ziemi.
  3. Dolewanie wody do ziemi, zabawa w mokrej ziemi.
  4. Zanurzanie dłoni w piasku.
  5. Sianie rzeżuchy.
  6. Przelewanie wody z jednego naczynia do drugiego.
  7. Ugniatanie ciepłego i zimnego balonu, dotykanie balonem twarzy i rąk.
  8. Dotykanie kostek lodu.
  9. Barwienie wody na różne kolory.
  10. Wyciąganie różnych przedmiotów z miski z wodą.
  11. Spryskiwanie twarzy i rąk wodą ze spryskiwacza.

 

Opracowanie: Jadwiga Wilfart 

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz