Konspekt zajęć rozwijających kreatywność – „Bombka 3D”

Opublikowano: 31 grudnia 2019 roku

Temat: „Bombka 3D” – wykonanie pracy technicznej.

Przedmiot:

zajęcia rozwijające kreatywność

Klasa:

VIb um

Czas trwania zajęć:

45 minut

Prowadzący:

Zaorska-Dziedzic Magdalena

Cele ogólne:

  • usprawnianie motoryki małej;
  • wykonanie (samodzielne lub z pomocą) świątecznej ozdoby.

Cele szczegółowe – uczeń:

  • potrafi rozgniatać i modelować plastelinę;
  • potrafi zrobić kulki z plasteliny i przykleić na szyszce;
  • potrafi dokonać wyboru koloru;
  • potrafi za pomocą szpatułki bądź palca rozprowadzić pastę śniegową po podłożu bombki;
  • potrafi wykonywać polecenia nauczyciela we właściwej kolejności;
  • potrafi usiedzieć na krześle przez całą lekcję;
  • potrafi nawiązać kontakt wzrokowy z nauczycielem;
  • wprowadzenie w świąteczną atmosferę poprzez wykonanie pracy.

Metody:

  • słowne – wyjaśnienie;
  • praktyczne – ćwiczebne

Formy:

indywidualna, zbiorowa jednolita

Środki dydaktyczne:

bombki akrylowe, przecięte bombki styropianowe, kolorowa plastelina, szyszki, gałązki sosny i świerku, pasta śniegowa, sypki brokat, sznurek, kokardki ze wstążki, przyklejane cekiny

Przebieg zajęć:

  1. Nakierowanie na temat lekcji – nauczyciel pyta uczniów jakie są symbole świąteczne, co nam się kojarzy ze świętami itd. Następnie prosi dzieci, aby wskazały oraz nazwały świąteczne piktogramy.
  2. Przedstawienie uczniom celu lekcji (bombka – świąteczny stroik jako ozdoba domu), spytanie czy zrozumieli, co będą na tej lekcji robić.
  3. Prezentacja multimedialna. Pokazanie zdjęcia gotowej bombki. Nauczyciel rozdaje uczniom materiały potrzebne do wykonania pracy. Prosi o podniesienie konkretnej rzeczy np. szyszki i wyświetla ją na ekranie. Nauczyciel powtarza prośbę zmieniając materiały.
  4. Kręcenie kuleczek z kolorowej plasteliny. Przyklejanie do szyszki według własnego pomysłu (wyświetlenie odpowiedniego zdjęcia).
  5. Nauczyciel wyświetla zdjęcie podłoża bombki oraz pasty śniegowej. Prosi uczniów, aby za pomocą szpatułki lub palca je wysmarowali.
  6. Nauczyciel pomaga uczniom przykleić szyszkę – choinkę oraz gałązki roślin do pasty śniegowej. Prosi o rozrzucenie po bombce pojedynczych igiełek.
  7. Nauczyciel prosi uczniów o wybranie koloru brokatu, jakim chcą mieć posypaną bombkę. Wspólne nazywanie koloru.
  8. Nauczyciel pomaga uczniom umieścić styropianowe podłoże z dekoracją w akrylowej bombce oraz ją zamknąć.
  9. Przyklejenie białego dekoracyjnego paska wzdłuż łączenia bombki. Wybór koloru sznurka i przywiązanie do bombki.
  10. Przyklejenie samoprzylepnego cekinu do kokardki.
  11. Prezentacja prac na specjalnych wieszakach. Opisywanie własnymi słowami efektu swojej pracy.
  12. Podsumowanie zajęć. Nauczyciel pyta uczniów czego dotyczyły zajęcia i co robili. Sprawdzenie wiedzy – każdy z uczniów ma za zadanie wybrać obrazek przedstawiający bombkę.
  13. Ocena pracy. Nauczyciel podkreśla osiągnięcia każdego z uczniów, zaznaczając nad czym będą musieli jeszcze popracować. Dziękuje uczniom za aktywny udział w zajęciach.

Konspekt zajęć rozwijających kreatywność opracowała: Magdalena Zaorska-Dziedzic – Czytelniczka Portalu

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz