„Kotki, koty i kocurki” – scenariusz imprezy grupowej

Opublikowano: 4 czerwca 2019 roku

Data realizacji: 10.02.2017 r.

Czas zajęć: 60 min.

Uczestnicy:

dzieci z indywidualnych i zespołowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z Domu Pomocy Społecznej

Cel główny:

  • dostarczenie dzieciom radości ze wspólnego spotkania,
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi wzrokowej i słuchowej,
  • kształtowanie wspólnych przeżyć, integrowanie dzieci,
  • wyzwalanie i rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej i ruchowej.

Cele operacyjne – dzieci:

  • potrafią wyrażać uczucia i radość z zabawy,
  • reagują na specyficzną fakturę kociego futerka,
  • reagują na podstawowy smak: słodki,
  • mają poczucie świadomości ciała.

Metody pracy:

  • stymulacja polisensoryczna,
  • komunikacja werbalna i niewerbalna,
  • metoda Felicji Affolter,
  • metoda zabawowa.

Forma pracy:

  • indywidualna,
  • grupowa.

Pomoce:

  • tekturowe talerzyki,
  • powycinane papierowe części kotów,
  • klej, nożyczki,
  • kolorowy papier,
  • maskotki w kształcie kotów,
  • futerka imitujące kocią sierść,
  • magnetofon,
  • laptop z bajkami o tematyce kociej,
  • jogurty i coca-cola,
  • płyty z odgłosami kotów i muzyką dziecięcą o kotach,
  • maski na twarz „koty”.

Przebieg zajęć

1. Przywitanie wszystkich uczestników spotkania.

2. Zapoznanie dzieci z kocią sierścią – stymulacja za pomocą różnych futerek.

3. Słuchanie dźwięków wydawanych przez koty oraz piosenek dziecięcych o kotach.

4. Działalność plastyczna – przyklejanie na brystolowej kartce wcześniej przygotowanych części kota – dzieci w miarę samodzielnie lub z pomocą nauczycieli próbują przykleić papierowe elementy kota.

5. Prezentowanie uczestnikom animowanych filmów o tematyce kociej.

6. Wspólny poczęstunek dla dzieci – stymulacja zmysłu smaku.

7. Pożegnanie się z każdym dzieckiem gestem i słowem „cześć”.

 

Autorzy: Atena Marszałek i Maciej Czosnyk – Czytelnicy Portalu

  

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz