Nadchodzi Wielkanoc – scenariusz zajęć

Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 16 marca 2016 roku.

Wielkanoc-jajkaLiczba uczniów: 6

Czas trwania: 60 minut

Temat: NADCHODZI WIELKANOC

CELE OPERACYJNE :

Uczeń:

  • Zna symbolikę związaną ze świętami wielkanocnymi;
  • Potrafi przeczytać prosty tekst;
  • Potrafi przygotować koszyczek wielkanocny;
  • Potrafi dopasować podpis do ilustracji;
  • Potrafi wymienić i zapisać tradycyjne potrawy przygotowywane na święta wielkanocne;
  • Potrafi poprawnie nakryć do stołu;
  • Potrafi odczytać przepis;
  • Potrafi wyszukać obrazki ze wskazanym artykułem spożywczym;
  • Potrafi wskazać przedmiot potrzebny do odmierzania składników;
  • Zna nazwy miesięcy i potrafi wymienić je w kolejności;
  • Odszukuje wybraną datę w kalendarzu;
  • Poprawnie zapisuje datę:
  • Pisze lub odwzorowuje wybrane liczby;
  • Potrafi zrobić zwierzątko z jajka według wzoru lub własnego pomysłu;
  • Umie współdziałać w grupie.

 METODY PRACY:

  • Słowna;
  • Oglądowa;
  • Praktycznego działania.

FORMY PRACY:

  • Indywidualna;
  • Grupowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Kalendarz, wiersz, karty pracy do wypełnienia (kartka z kalendarza, potrawy wielkanocne), pisaki, długopisy, produkty i przedmioty związane ze świętami wielkanocnymi potrzebne do przygotowania koszyczka ze święconką, sztućce, serwetki, talerze, kubki, gazetki reklamowe, nożyczki, kleje, jajka, pieprz, majonez, szczypiorek, rzodkiewka, papryka sypka, etykiety z nazwami wybranych przedmiotów.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. Powitanie.
  2. Omówienie celu spotkania.
  3. Wyszukiwanie w kalendarzu daty świąt wielkanocnych.

Zadaniem uczniów jest wskazanie miesiąca, w którym obchodzimy Wielkanoc a także miesiąca przed i po Wielkanocy. Następnie wypełniają kartę pracy „kartka z kalendarza”.

  1. Przygotowanie koszyczka ze święconką.

Uczniowie mają za zadanie dopasowanie etykiet z nazwami do przedmiotów znajdujących się na stole. Jedno z dzieci czyta głośno wiersz „Wielkanocny koszyczek”.  Następnie podzieleni na dwie drużyny muszą przygotować koszyczek ze święconką.

  1. Omówienie potraw wielkanocnych.

Zadaniem uczniów jest wpisanie w wolne miejsca na karcie pracy potraw, które spożywa się podczas świąt wielkanocnych. Podział potraw na takie, które spożywamy na śniadanie, obiad, deser i kolację.

  1. Czytanie przepisu.

Uczniowie w parach odczytują przepis. Wyszukują w gazetka reklamowych produktów potrzebnych do wykonania potrawy z przepisu. Następnie dzieci wybierają z przedmiotów znajdujących się na stole te, które będą im potrzebne do odmierzania produktów.

  1. Nakrywanie do stołu.

Każdy uczeń dostaje zestaw potrzebny do poprawnego nakrycia stołu. Zadaniem uczniów jest poprawne rozmieszczenie talerzy, serwetek, sztućców oraz kubków.

  1. Zwierzątko z jajka.

Uczniowie mają za zadanie zrobić zwierzątko z jajka. Mają do dyspozycji artykuły spożywcze oraz ilustracje przedstawiające jeża, myszkę oraz zajączka wykonanego z jajka.

  1. Podsumowanie zajęć.

Autor: Małgorzata Brzezińska 

Bookmark the permalink.

Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli:

Dodaj komentarz