Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 25 sierpnia 2015 roku.
Podstawowym dokumentem szkolnym dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Opracowuje go zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka i z uwzględnieniem zaleceń z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Program opracowywany jest na okres, na jaki zostało wydane orzeczenie – nie dłuższy jednak niż etap edukacyjny.
Poniżej przedstawiamy przykładowy Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym dla poziomu edukacji wczesnoszkolnej.
Autorką opracowania jest Pani Dorota Myślińska – dziękujemy za udostępnienie.
Co to jest IPET – przeczytaj więcej