Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 7 maja 2016 roku.
Kalendarz adwentowy
Data: 01.12.2015
Liczba uczniów: 6
Czas trwania: 45 minut
Temat: KALENDARZ ADWENTOWY
CELE OPERACYJNE
Uczeń:
- z pomocą nauczyciela potrafi wykonać kalendarz adwentowy;
- za pomocą pędzla i farby wypełnia kolorem dużą, płaską powierzchnie trzymając się konturów;
- obrysowuje koło za pomocą szablonu;
- wycina po śladzie;
- przewleka tasiemkę przez otwory w tekturze;
- dziurkuje powierzchnie według wzoru;
- za pomocą zszywacza łączy dwa kawałki brystolu.
METODY PRACY:
- słowna;
- oglądowa;
- praktycznego działania.
FORMY PRACY:
- indywidualna;
- grupowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
choinka z brystolu, farby, pędzle, szablon koła, nożyczki, dziurkacz, tasiemka, kolorowe kartki, zszywacz i zszywki, słodkości, czarny marker, taśma dwustronna.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
- Rozmowa kierowana na temat nadchodzących świąt Bożego Narodzenia.
- Wyjaśnienie pojęcia kalendarz adwentowy.
- Malowanie choinki zieloną farbą.
- Przygotowanie bombek na choinkę:
– obrysowanie koła według szablonu;
– wycinanie przygotowanych kół;
– dziurkowanie kół według wzoru;
– przewlekanie tasiemki w celu połączenia dwóch kół;
– łączenie kół z użyciem zszywacza;
– numerowanie bombek od 1 do 24;
– wypełnianie bombek słodkościami;
- Zawieszanie bombek na choince.
- Sprzątanie swoich miejsc pracy.
- Podsumowanie zajęć.
Autor: Małgorzata Brzezińska
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli