Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 22 listopada 2017 roku.
Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowaczych, rehabilitacja ruchowa, lekcja otwarta
Temat: Wykorzystanie metod kinezyterapeutycznych w rehabilitacji ruchowej dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym.
Cel główny zajęć otwartych:
Zapoznanie nauczycieli ze sposobami wykorzystania metod kinezyterapeutycznych w pracy rehabilitacyjnej z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym w celu poprawy sprawności ruchowej.
Kierunek usprawniania:
Doskonalenie umiejętności samodzielnej zmiany pozycji ciała.
Cel szczegółowe zajęć:
– Rozluźnienie napięcia mięśniowego
– Zapobieganie przykurczom i deformacjom stawowym
– Doskonalenie nawyku przyjmowania prawidłowej postawy ciała
– Stymulacja układu proprioceptywnego i nerwowego.
Metody pracy: metody kinezyterapeutyczne – masaż, ćwiczenia bierne i czynno bierne, elementy Metody Bobath, metoda W. Sherborne, Terapia Neurotaktylna
Formy pracy: indywidualna
Czas trwania: 60 min
Miejsce ćwiczeń: sala rehabilitacyjna
Imię i nazwisko ucznia: xxx
Rozpoznanie: Mózgowe porażenie dziecięce, niedowład czterokończynowy spastyczny
Przybory i przyrządy: materace, wałki rehabilitacyjne różnej wielkości, woreczki, plastikowa miska, radio, płyta CD
Data: 26.10.2017r.
Prowadzący: xxx
Autor: Izabela Pierzchała
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli