Zabawy z wodą – scenariusz spotkania dla uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

Opublikowano: 6 czerwca 2019 roku

Kręgi z wody

Rodzaj zajęć: grupowe

Czas zajęć: 60 minut

Uczestnicy:

Wychowankowie z indywidualnych i zespołowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

Cele:

  • rozbudzanie kanałów zmysłowych dzieci,
  • wprowadzenie do rytmów przyrody,
  • polisensoryczne poznawanie środowiska przyrody,
  • zachęcanie do aktywności własnej,
  • wspieranie wszechstronnego rozwoju psychofizycznego dziecka,
  • stworzenie poczucia bezpieczeństwa.

Pomoce dydaktyczne:

kominek aromaterapeutyczny z olejkiem cytrynowym, kostki lodu, woda z mydłem, pianka do golenia, szklane butelki, balony, drożdże, miski plastikowe, kolorowe piłeczki, jogurt, herbata

Przebieg zajęć

 

1. Zapalenie lampki zapachowej – w kręgu razem z dziećmi zapalamy lampkę zapachową, zachęcamy do obserwowania płomienia świeczki.

2. Eksperyment naukowy – nauczyciele wraz z dziećmi wkładają do butelek trochę drożdży (około 2-3 łyżeczki), następnie nauczyciele wlewają ciepłą wodę, dodają 2 łyżeczki cukru i mieszają, aby drożdże wraz z cukrem rozpuściły się. Na butelki nakładają kolorowe balony i obserwują ich zachowanie na butelkach.

3. Poznawanie wody w różnych stanach skupienia:

  • woda (zanurzanie rąk w misce z ciepłą i zimną wodą, w miarę samodzielne wyciąganie z wody ulubionych zabawek),
  • lód (dotykanie, przerzucanie kostek lodu),
  • pianka (smarowanie dłoni pianką do golenia).

4. Tworzenie przy pomocy słomek piany mydlanej.

5. Zaproszenie na poczęstunek (stymulacja zmysłu smaku): jogurt oraz herbata cytrynowa.

6. Zakończenie zajęć: gaszenie lampki zapachowej.

 

Autorzy: Atena Marszałek i Maciej Czosnyk – Czytelnicy Portalu

 

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz