Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 6 grudnia 2015 roku.
Liczba uczniów: 5
Czas trwania: 60 minut
Opracowanie i prowadzenie: Małgorzata Brzezińska
Temat: ZNAKI DROGOWE
CELE OPERACYJNE :
Uczeń:
- Rozpoznaje rodzaje i zna niektóre znaki drogowe;
- Wie jakie jest znaczenie znaków drogowych;
- Zna zasady prawidłowego przechodzenia przez jezdnię i stosuje tą wiedzę w praktyce;
- Segreguje przedmioty ze względu na ich kształt;
- Pisze po śladzie;
- Przepisuje prosty tekst;
- Potrafi odczytać krótkie zdania;
- Potrafi wyszukać obrazki ze wskazanym znakiem drogowym;
- Układa proste puzzle;
- Przelicza elementy w dostępnym dla siebie zakresie
- Słowna;
- Oglądowa;
- Praktycznego działania.
FORMY PRACY:
- Indywidualna;
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- Znaki drogowe duże i małe, znaki drogowe- puzzle, nożyczki, kleje, zeszyty, duże przejście dla pieszych, sygnalizator świetlny, etykiety z nazwami znaków, obrazki przedstawiające przejście dla pieszych, karty z liczbami, kredki i pisaki, karty pracy z sygnalizacją świetlną.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Pogadanka na temat znaków drogowych.
- Podział znaków drogowych na ostrzegawcze, informacyjne, zakazu i nakazu.
- Wskazywanie i nazywanie wybranych znaków drogowych.
- Agata, Marcin, Tomasz wklejają wybrane znaki drogowe tworząc z nich zbiory. Michał wkleja znaki i opisuje zbiory. Krystian kreśli po śladzie nazwy zbiorów i wkleja znaki.
- Układanie i wklejanie do zeszytu puzzli z omawianymi znakami drogowymi.
- Przypomnienie zasad bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych z sygnalizatorem świetlnym i bez niego./
- Przechodzenie przez jezdnię ćwiczenia praktyczne.
- Podsumowanie zajęć.
- Zakończenie.
Opracowała: Małgorzata Brzezńska