Ćwiczenie na zmiękczenia w Pszczółce – aplikacji do nauki czytania!

Opublikowano: 29 sierpnia 2019 roku

Nowatorska aplikacja do nauki czytania (www.pszczolka.online) jest doskonałą innowacją edukacyjną. Urozmaica zajęcia w klasach szkół podstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i uprzyjemnia naukę czytania w domu, tym samym pomagając nauczycielom, terapeutom i rodzicom w kształceniu dzieci. Aplikacja Pszczółka usprawnia czytanie oraz pomaga w eliminowaniu zaburzeń z nim związanych, w tym dysleksji.

Ćwiczenia w aplikacji powstały we współpracy ze specjalistami z zakresu czytania i zaburzeń w uczeniu się. Pszczółka wspiera rozwój techniki czytania, rozumienie czytanego tekstu, pisanie początkowe i umiejętności fonologiczne. Różnorodność ćwiczeń i gier sprawia, że nauka odbywa się w formie zabawy. Pszczółka to indywidualny trener, który towarzyszy uczniowi przez całą edukacyjną podróż.

W jednym z poprzednich artykułów, które ukazały się na łamach portalu Pedagogika Specjalna opublikowaliśmy listę ulubionych ćwiczeń nauczycieli i terapeutów w 2018 r. Pełny artykuł można przeczytać tutaj: https://pedagogika-specjalna.edu.pl/terapia-pedagogiczna/aplikacja-do-nauki-czytania-pszczolka/.

Niedawno powstało nowe ćwiczenie na zmiękczenia i od razu zyskało popularność trafiając na szczyt wspomnianej listy. Zostało stworzone we współpracy z pedagogami specjalnymi, w odpowiedzi na potrzeby naszych użytkowników. Ćwiczenie pojawiło się w sekcji ‘Pisanie’. Zadanie 409 polega na wyborze głosek: ś/si, ź/zi, ć/ci, dź/dzi lub ń/ni. Uczeń może posłuchać poprawnej wymowy danego słowa lub frazy, a następnie wybrać odpowiednią głoskę.

Przygotowane zostało pięć poziomów trudności, aby ułatwić proces przyswajania wiedzy. Wśród przykładów uczeń spotka się z wyrazami, frazami a czasem również pseudosłowami.

1. Wybierając pierwszą kategorię, uczniowie otrzymają wyrazy ćwiczone według zasady “zmiękczenia przed spółgłoskami i samogłoskami”. Np.: siatka, piłka siatkowa, ziarnko grochu, myśl, późny obiad, świeczka itd.

W tej kategorii mogą pojawić się pseudosłowa, co sprawi, że uczniowie będą musieli z uwagą wykorzystywać zasadę.

2. Druga kategoria zawiera słowa z głoskami miękkimi na końcu wyrazu.

Wśród przykładów znajdują się: gałąź, łabędź, coś, łoś, koń itd.

3. W trzeciej grupie, znajdują się słowa zakończone na -ść i -źć, np.: gryźć, złość, spóźniony gość, powieść przygodowa itd.

4. Kolejną kategorią jest zbiór różnych wyjątków, np.: nitka, chrzcić, wodnik, ścisk, guzik itd.

5. Najtrudniejsza kategoria łączy wszystkie słowa przećwiczone w tym zadaniu.

Ćwiczenie na zmiękczenia to od dawna wyczekiwane zadanie przez nauczycieli, rodziców i pedagogów specjalnych. Można je wykonać na laptopie, rzutniku w klasie i tablicy interaktywnej. Przykłady mogą być wykonywane przez grupę uczniów lub indywidualnie. Polecamy je również jako formę sprawdzenia poziomu wiedzy uczniów, ponieważ wyniki wykonywanego ćwiczenia są zapisywane.

* Informacje praktyczne dla poradni *

Korzystanie z aplikacji w ramach zajęć w poradni jest całkowicie bezpłatne. Zapraszamy wszystkie zainteresowane poradnie do korzystania z Pszczółki, wystarczy zgłosić się na e-mail: pomoc@pszczolka.online lub zadzwonić pod numer telefonu +48 22 211 88 33.

* Informacje praktyczne dla szkół *

Zapraszamy wszystkie szkoły do korzystania z aplikacji Pszczółka. Aplikację można wyświetlić na projektorze, tablicy interaktywnej lub komputerze. Należy zgłosić się do nas na adres e-mail: pomoc@pszczolka.online lub zadzwonić pod numer telefonu +48 22 211 88 33 i podać hasło: Pedagogika Specjalna by zyskać dwumiesięczną darmową licencję próbną w zamian za opinię na temat aplikacji.

Oprogramowanie zostało stworzone z pomocą finansową TACR


Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz