Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 10 lutego 2025 roku.

Grupa wiekowa: 3 latki
Prowadząca: mgr Agnieszka Respondek
Data: 13.12.2024 r.
Temat: Ile bałwanków?
Obszar podstawy programowej:
I: 5
II: 3
III: 1, 3
IV: 5, 8, 12
Cele główne:
- rozwijanie logicznego myślenia
- integracja grupy
Cele szczegółowe – dziecko:
- nawiązuje kontakty z innymi dziećmi
- pokonuje nieśmiałość
- posługuje się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo
Formy pracy:
- grupowa
- indywidualna
Metody pracy:
- aktywizująca
- słowna
- oglądowa
Przebieg zajęć:
- Przywitanie dzieci piosenka „Wszyscy są…”
- Utrwalenie nazw dni tygodnia z wykorzystaniem piosenki „Dni tygodnia” z albumu „Jesień w przedszkolu”.
- Zabawa integrująca grupę: utrwalanie imion z wykorzystaniem piosenki „Wesołe Tamburyno”. Po kole krąży tamburyno, a u kogo się zatrzyma, przedstawia się i wykonuje proste ćwiczenie.
- Słuchanie wiersza W. Chotomskiej „Dziesięć bałwanków”. Rozmowa na temat wiersza. (Załącznik 1)
- Zabawa matematyczna: porównywanie zbiorów z wykorzystaniem pojęć: więcej, mniej, tyle samo. (Załącznik 2)
- Zabawa ruchowa z wykorzystaniem piosenki „Bałwanki na polanie” utwór z albumu
„Przedszkolne nutki na styczeń”. - Zabawa plastyczna: wykonanie wspólnego bałwanka. Na dużym arkuszu papieru rysujemy bałwana, malujemy go farbą (możemy stemplować, wykorzystać gąbki itp.). Doklejmy guziki, kapelusz, nos.
- Zakończenie zajęć: żegnamy się za pomocą wymyślonego gestu.
Autorka: Agnieszka Respondek – Czytelniczka Portalu