Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 5 marca 2019 roku.
Temat: Wohnung – Abivorbereitung. Wiederholung Und Festigung.
Klasa: 4th, 4żg, 4fr
Data: 07.02.2019 r.
Czas trwania: 3 godziny lekcyjne – blok przygotowujący do egzaminu maturalnego
Cele lekcji – uczeń:
- rozpoznaje i poprawnie nazywa typowe sprzęty wyposażenia mieszkania
- potrafi opisać swój pokój, podając ustawienia mebli i sprzętu – zna i poprawnie stosuje przyimki
- utrwala wcześniej poznane już sposoby opisu obrazka
- doskonali sprawność mówienia
- doskonali wymowę języka niemieckiego
- powtarza bazę środków językowych
Cele szczegółowe – uczeń:
- wykazuje się znajomością zwrotów potrzebnych do opisu obrazka
- posługuje się podstawowym zasobem środków językowych z tematu: dom (np. miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia)
- rozumie wypowiedzi artykułowane w standardowej odmianie języka; reaguje na polecenia
- formułuje spójne wypowiedzi ustne z zastosowaniem form gramatycznych odpowiednich do wyrażania teraźniejszości – opisuje wygląd pokoju/mieszkania opisując rozmieszczenie mebli i sprzętów
- tworzy zrozumiałe wypowiedzi pisemne w formie prostych wyrażeń i zdań: tworzy zdania z podanego materiału, odpowiada na pytania, tworzy opis pokoju
- stosuje strategie komunikacyjne – domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu oraz wyszukuje w tekście żądaną informację lub szczegół
Metody pracy i cele metod aktywizujących:
- zastosowanie tablicy interaktywnej i sprawienie (dzięki zastosowaniu różnych
środków dydaktycznych), że uczeń staje się aktywny i zdobywa wiedzę drogą własnych dążeń i poszukiwań - zaktywizowanie ucznia do nauki języka niemieckiego, do samodzielnego myślenia, kreatywności, własnych poszukiwań i rozwiązań
- zrozumienie i zapamiętanie wiadomości
- rozwój indywidualny, wspieranie i uwzględnienie stylów uczenia się i myślenia (ćwiczenia dla słuchowców, wzrokowców i kinestetyków)
- integracja klasowa, praca w zespołach, z całą grupą i indywidualna
- wykorzystanie technik TIK w celu uatrakcyjnienia zajęć
Materiały i pomoce dydaktyczne:
laptopy, wizualizer, tablica interaktywna, karty z zadaniami dla grup, e-nauczanie na platformie librusa
Przebieg lekcji
1. Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, zadania, przygotowania do zajęć)
2. Wprowadzenie
- podanie tematu lekcji
- podział grupy na 2 zespoły
3. Realizacja tematu lekcji
- Nauczyciel uruchamia przygotowany przez siebie test na platformie librusa na tablicy interaktywnej jako rozgrzewkę językową. Uczniowie nazywają sprzęty. Zadaniem grup jest dopasowanie podpisów do obrazków. Powtórzenie znanego słownictwa, wprowadzenie nowego.
- Podzieleni losowo uczniowie na 2 osobowe grupy rozwiązują powtórzeniowy pakiet Premium platformy (w pakiecie system podaje prawidłową wymowę używanej leksyki).
- Uczniowie losują grupy tematyczne z zakresu maturalnego i na laptopie wyszukują pasujący obrazek, zmieniają z sąsiadem miejsce i opisują wyszukany przez niego temat, np. podróż.
Pobierz cały materiał
Opracowanie: Monika Wawszkowicz-Pydo
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę Portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli