Konspekt zajęć obserwowanych z języka polskiego w klasie VI

Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 17 czerwca 2018 roku.

 

Temat lekcji/ zajęć: Opowieść o książce. Co powinniśmy wiedzieć o historii książki ?

Cel obserwacji:

  1. Realizacja obowiązującej podstawy programowej

a) Cele kształcenia

Uczeń rozwija sprawność uważnego słuchania, czytania głośnego i cichego oraz umiejętność rozumienia znaczeń dosłownych i prostych znaczeń przenośnych; zdobywa świadomość języka jako wartościowego i wielofunkcyjnego narzędzia komunikacji, rozwija umiejętność poszukiwania interesujących go wiadomości, a także ich porządkowania oraz poznawania dzieł sztuki;

b) Treści kształcenia:

I     1.1 sprawnie czyta teksty głośno i cicho;

1.2 określa temat i główną myśl tekstu;

1.4 identyfikuje wypowiedź jako tekst informacyjny, literacki, reklamowy;

1.6 odróżnia  zawarte w tekście informacje ważne od informacji drugorzędnych;

1.8 rozumie dosłowne i przenośne znaczenie wyrazów w wypowiedzi.

 c) Warunki i sposób realizacji

Zajęcia zmierzają do poznania historii książki z uwzględnieniem informacji dotyczących formy i tworzywa.

 

Pobierz cały materiał

 

Autor: Iwona Rupińska

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

Bookmark the permalink.

Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli:

Dodaj komentarz