Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 17 czerwca 2018 roku.
Temat lekcji/ zajęć: Opowieść o książce. Co powinniśmy wiedzieć o historii książki ?
Cel obserwacji:
- Realizacja obowiązującej podstawy programowej
a) Cele kształcenia
Uczeń rozwija sprawność uważnego słuchania, czytania głośnego i cichego oraz umiejętność rozumienia znaczeń dosłownych i prostych znaczeń przenośnych; zdobywa świadomość języka jako wartościowego i wielofunkcyjnego narzędzia komunikacji, rozwija umiejętność poszukiwania interesujących go wiadomości, a także ich porządkowania oraz poznawania dzieł sztuki;
b) Treści kształcenia:
I 1.1 sprawnie czyta teksty głośno i cicho;
1.2 określa temat i główną myśl tekstu;
1.4 identyfikuje wypowiedź jako tekst informacyjny, literacki, reklamowy;
1.6 odróżnia zawarte w tekście informacje ważne od informacji drugorzędnych;
1.8 rozumie dosłowne i przenośne znaczenie wyrazów w wypowiedzi.
c) Warunki i sposób realizacji
Zajęcia zmierzają do poznania historii książki z uwzględnieniem informacji dotyczących formy i tworzywa.
Autor: Iwona Rupińska
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli