Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 20 maja 2018 roku.
Temat zajęć: Let’s Revise! Powtórzenie materiału gramatyczno – leksykalnego rozdziału 6 – Fashion
UMIEJĘTNOŚCI PONADPRZEDMIOTOWE (z części wstępnej PP):
- umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w języku obcym,
- umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi,
- umiejętność pracy zespołowej.
WYMAGANIA OGÓLNE
Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiającym realizację wymagań ogólnych w zakresie tematu: „Zakupy i usługi”; Uczeń rozumie wypowiedzi ze słuchu: reaguje na polecenia; rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego oraz intencje rozmówców, rozpoznaje rodzaje sytuacji komunikacyjnych. Uczeń współdziała w grupie, korzysta z technologii informacyjno-komunikacyjnej.
TREŚCI NAUCZANIA
Uczeń zna materiał leksykalno-gramatyczny związany z modą.
CELE LEKCJI/ ZAJĘĆ
Uczeń:
- zna i stosuje słownictwo z rozdziału 6, w szczególności: nazwy ubrań, przymiotniki opisujące ubrania, czasowniki związane z modą, słownictwo związane z kupowaniem ubrań.
- zna formy i zasady użycia poznanych form gramatycznych. Poprawnie stosuje je w zadaniach gramatycznych (stopień wyższy i najwyższy przymiotników, wyrażenia ..as, etc.)
- używa stopniowania przymiotników we wszystkich poznanych formach.
METODY I FORMY PRACY:
pogadanka, ćwiczenia interaktywne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz laboratorium językowego, praca z aplikacjami Tagul, Quizlet, Kahoot, Lyricstraining, Millionaire, karaoke, praca w parach.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE/ POMOCE:
tablica interaktywna, laboratorium językowe, Active Teach Discover English 3, prezentacja Power Point, aplikacje: Tagul, Quizlet, Kahoot, Lyricstraining, Millionaire
Przebieg zajęć
- Powitanie uczniów i sprawdzenie listy obecności.
- Ćwiczenie na rozgrzewkę – karaoke – wspólne śpiewanie piosenki do przygotowywanego przedstawienia ‘Cinderella’.
- Sprawdzenie pracy domowej (Ex. 3 p. 22 work book) – zapisanie poprawnych odpowiedzi na tablicy.
- Przedstawienie celu lekcji – nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej cel lekcji i kryteria sukcesu.
Cel lekcji: Będę znać słownictwo i struktury gramatyczne związane z modą.
Nacobezu:
- znam nazwy ubrań, przymiotniki opisujące ubrania, czasowniki związane z modą,
- potrafię zastosować słownictwo związane z kupowaniem ubrań,
- znam i potrafię poprawnie stosować stopień wyższy i najwyższy przymiotników regularnych i nieregularnych,
- poprawnie stosuję wyrażenie ..as,
- potrafię korzystać z aplikacji językowych,
- chętnie biorę udział w ćwiczeniach interaktywnych.
- Wprowadzenie do tematu lekcji: z pomocą aplikacji Tagul uczniowie wyszukują w chmurze wyrazowej poznanych nazw ubrań.
- Praca z Active Teach – uczniowie wyszukują w wężu słownym nazw wzorów tkanin i stylów ubrań.
- Utrwalenie słownictwa związanego z wzorami za pomocą aplikacji Quizlet (fiszki, dopasowania, grawitacja, test).
- Praca w parach – pracując w laboratorium językowym, uczniowie czytają dialogi, łączą pytania i odpowiedzi oraz określają, które zdania zostały wypowiedziane przez sprzedawcę, a które przez kupującego.
- Sprawdzenie ćwiczenia.
- Przypomnienie zasad stopniowania przymiotników- uczniowie oglądają prezentację Power Point przygotowaną przez nauczyciela – uzupełniają brakujące formy przymiotników.
- Utrwalenie stopniowania – Active Teach ex. 3 p. 80.
- Utrwalenie struktury..as z pomocą aplikacji Lyricstraining –uzupełnianie fragmentu teksu piosenki „Everything At Once”.
- Sprawdzenie znajomości materiału z lekcji – gra Kahoot Clothes, patterns, verbs connected with clothes).
- Ocenienie pracy uczniów.
- Podsumowanie zajęć:
- Wspólna ocena realizacji celów lekcji – uczniowie wypełniają ankietę Kahoot.
- Zadanie pracy domowej: wyszukiwanie nazw ubrań w wydruku ćwiczenia z aplikacji Tagul.
- Opcjonalnie – gra utrwalająca Millionaire- Clothes.
http://www.superteachertools.us/millionaire/millionaire.php?gamefile=29592
- Zakończenie zajęć i pożegnanie uczniów.
Autor: Katarzyna Mazik
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli