Autor: Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Opublikowano: 24 listopada 2016 roku.
Cele:
– rozwijanie wrażliwości słuchowej
– ćwiczenie koncentracji uwagi
– rozwijanie aktywności twórczej
Pomoce: plastikowe butelki 1,5 litra (po dwie dla każdego dziecka), piłka.
Przebieg zajęć
- Butelka komplementów
Dzieci siedzą w kręgu i kolejno kręcą na podłodze butelką; mówią coś miłego osobie, którą wskaże butelka. Uwaga! Na zakończenie dzieci, które nie zostały wskazane, otrzymują także komplementy od kolegów.
- Zagraj na swojej butelce
Dzieci nadal siedzą na dywanie. Kolejno każdy demonstruje niekonwencjonalny sposób gry na butelce. Może to być stukanie, gwizdanie, drapanie itd. Po każdej demonstracji, dany sposób grania jest powtarzany prze grupę.
- Butelkowy spacer
Uczniowie spacerują po klasie i uderzają butelką o butelkę w rytm muzyki. Tworzą w ten sposób wspólny akompaniament do spaceru.
- Drugie życie butelki
Dzieci ponownie siadają na dywanie w kręgu. Kolejno odpowiadają na pytania:
– „Co można zamknąć w butelce”? (mleko, wodę, perfumy, list, wspomnienia…)
– „W co można zamienić butelkę”? (wazon, instrument, zabawka…)
- Zagrajmy w kręgle
Dzielimy uczniów na kilkuosobowe zespoły, dzieci ustawiają swoje plastikowe butelki w rzędach (jak na kręgielni). Po ustaleniu kolejności, każdy zespół stara się przewrócić jak najwięcej butelek.
- Masażyk
Dzieci siadają dwójkami na dywanie (można się położyć) i na zmianę masują sobie plecy butelkami.
- Pożegnanie
Na zakończenie wszyscy dziękują sobie za wspólną zabawę, delikatnie uderzając się butelkami (każdy z każdym).
Opracowanie: Edyta Maroszek
Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli