Zabawy z plastikowymi butelkami – scenariusz zajęć dla dzieci młodszych

Autor: Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Opublikowano: 24 listopada 2016 roku.

 

 

Cele:butelka

– rozwijanie wrażliwości słuchowej

– ćwiczenie koncentracji uwagi

– rozwijanie aktywności twórczej

 

Pomoce: plastikowe butelki 1,5 litra (po dwie dla każdego dziecka), piłka.

 

Przebieg zajęć

  1. Butelka komplementów

Dzieci siedzą w kręgu i kolejno kręcą na podłodze butelką; mówią coś miłego osobie, którą wskaże butelka. Uwaga! Na zakończenie dzieci, które nie zostały wskazane, otrzymują także komplementy od kolegów.

 

  1. Zagraj na swojej butelce

Dzieci nadal siedzą na dywanie. Kolejno każdy demonstruje niekonwencjonalny sposób gry na butelce. Może to być stukanie, gwizdanie, drapanie itd. Po każdej demonstracji, dany sposób grania jest powtarzany prze grupę.

 

  1. Butelkowy spacer

Uczniowie spacerują po klasie i uderzają butelką o butelkę w rytm muzyki. Tworzą w ten sposób wspólny akompaniament do spaceru.

 

  1. Drugie życie butelkimessage-in-a-bottle-1694868_640-1

Dzieci ponownie siadają na dywanie w kręgu. Kolejno odpowiadają na pytania:

–  „Co można zamknąć w butelce”? (mleko, wodę, perfumy, list, wspomnienia…)

–  „W co można zamienić butelkę”? (wazon, instrument, zabawka…)

 

  1. Zagrajmy w kręgle

Dzielimy uczniów na kilkuosobowe zespoły, dzieci ustawiają swoje plastikowe butelki w rzędach (jak na kręgielni). Po ustaleniu kolejności, każdy zespół stara się przewrócić jak najwięcej butelek.

 

  1. Masażyk

Dzieci siadają dwójkami na dywanie (można się położyć) i na zmianę masują sobie plecy butelkami.

 

  1. Pożegnanie

Na zakończenie wszyscy dziękują sobie za wspólną zabawę, delikatnie uderzając się butelkami (każdy z każdym).

 

Opracowanie: Edyta Maroszek

Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

 

 

 

 

 

 

 

Bookmark the permalink.

Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli:

Comments are closed