Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 15 maja 2016 roku.
Nauczyciel prowadzący: xxx
Czas trwania: 45 min., zajęcia indywidualne z uczennicą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną
Data: xxx
Cele zajęć
– ogólne: uczennica potrafi podzielić całość na równe części
– szczegółowe: uczennica potrafi zapisywać działania dzielenia, operować na konkretach, np. na cząstkach jabłek, bananów, ma poczucie sprawstwa, koncentruje się na określonych działaniach, doskonali umiejętności małej motoryki
Forma zajęć: indywidualna
Metoda: czynna
Środki dydaktyczne: kartoniki z nadrukami, kawałki jabłka, bananów, kromki chleba
Zajęcia wstępne:
rozmowa kierowana, pytanie o spędzenie czasu wolnego, o dzień tygodnia i miesiąca, opowiedzenie o pomocach dydaktycznych oraz o przebiegu lekcji, przygotowanie pomocy dydaktycznych
Zajęcia właściwe:
wykonywanie zadań z zastosowaniem liczmanów, dokonywanie operacji na konkretach z odniesieniem do sytuacji z codziennego życia, np. dzielenie pizzy na równe części – zabawa w pizzerię, zamiana ról
Zajęcia końcowe:
podziękowanie za współpracę, porządkowanie stanowiska pracy, umożliwienie samodzielnego poruszania się pomiędzy bibliotecznymi półkami (w ramach nagrody za dobre sprawowanie)
Autor: Ilona Rudzińska