Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 26 kwietnia 2021 roku.
Imię i nazwisko nauczyciela | Anita Orzechowska |
Rodzaj zajęć | Rewalidacja |
Imię i nazwisko uczennicy | XXX |
Temat zajęć | Jak rozpoznać prawdziwą przyjaźń? |
Data obserwacji | 15.04.2021 r. |
Cel ogólny/terapeutyczny | ▪ Kształtowanie umiejętności nawiązywania trwałych relacji międzyludzkich. |
Założone cele operacyjne | Uczennica: ▪ rozumie postawione pytania problemowe i szuka odpowiedzi; ▪ potrafi zdefiniować słowo przyjaźń; ▪ zna pozytywne strony oraz fundamenty przyjaźni; ▪ rozumie źródła zawierania przyjaźni i czynniki jej szkodzące; ▪ rozwija potrzebę zawierania i pielęgnowania przyjaźni; ▪ swobodnie wyraża ekspresję werbalną. |
Zaplanowane metody | ▪ oparta na słowie; ▪ oparta na obserwacji; ▪ oparta na praktycznym działaniu; ▪ elementy terapii ręki. |
Wykorzystane narzędzia | Filmik na yuotube, Wordwoll, prezentacja Power Point, aplikacja Classdojo. |
Tok zajęć | 1. Połączenie się przez Google-Meet (Classroom) z uczennicą i zaproszonymi gośćmi. 2. Powitanie uczennicy i zaproszonych gości. 3. Podanie tematu i celu zajęć. 4. Nauczyciel rozpoczyna zajęcia od: › ćwiczeń manipulacyjnych wzmacniających rękę (palce i nadgarstek); › alfabetu aktywności (uczennica wybiera literę alfabetu, a nauczyciel podaje aktywność do wykonania). 5. Wprowadzenie w tematykę zajęć filmikiem pt. Co to jest przyjaźń? https://www.youtube.com/watch?v=xqBYxDbg0UQ 6. Ćwiczenie „Po co i z kim się przyjaźnimy?” (prezentacja multimedialna). 7. Ćwiczenie „Jakie uczucia towarzyszą przyjaźni?” (prezentacja multimedialna). 8. Ćwiczenie „Blaski i cienie przyjaźni” (prezentacja multimedialna). 9. Tworzenie przepisu na zdrową przyjaźń (prezentacja multimedialna). 10. Ćwiczenie „Test przyjaźni” (Wordwoll) https://wordwall.net/pl/resource/13035166/test-przyja%c5%bani 11. Przysłowia o przyjaźni (prezentacja multimedialna). 12. Ćwiczenia rozluźniające mięśni twarzy (uczennica wykonuje polecenia nauczyciela: pokaż jak się uśmiechasz, pokaż jak się złościsz, zrób groźną minę, zrób smutną minę, zrób wesołą minę). 13. Podsumowanie zajęć – ewaluacja. 14. Podziękowanie uczennicy za udział w zajęciach. 15. Podziękowanie gościom za obecność. |
Pobierz prezentację
Autor: Anita Orzechowska – Czytelniczka Portalu