Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 9 marca 2021 roku.

Imię i nazwisko nauczyciela | Anita Orzechowska |
Imię i nazwisko obserwującego | XXXX |
Rodzaj zajęć | Zajęcia rewalidacyjne |
Imię i nazwisko ucznia/uczniów | XXXX |
Temat zajęć | Po nitce do kłębka. |
Data obserwacji | 16.12.2020 r. |
Cele ogólne/terapeutyczne | ▪ Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – rozumienie złożonych komunikatów w tym przenośni, żartów językowych. |
Założone cele operacyjne | Uczennica: ▪ rozumie postawione pytania problemowe i szuka odpowiedzi; ▪ potrafi zdefiniować słowo przysłowie; ▪ poznaje i rozumie sens przysłów; ▪ dostrzega związek przysłów z życiem; ▪ wymienia popularne znane Jej przysłowia; ▪ swobodnie wyraża ekspresję werbalną. |
Zaplanowane metody | ▪ oparta na słowie; ▪ oparta na obserwacji; ▪ oparta na praktycznym działaniu; ▪ elementy terapii ręki. |
Usprawniane funkcje | ▪ Koncentracja wzrokowo-ruchowa. ▪ Rozumienie przenośni. |
Wykorzystane narzędzia TIK | Karty pracy, filmik. |
Tok zajęć | 1. Połączenie się przez aplikację Google ,,Classroom’’ na zajęcia rewalidacyjne. 2. Powitanie uczennicy. 3. Podanie tematu i celu zajęć. 4. Rozpoczęcie zajęć od ćwiczeń manipulacyjnych (przewracanie kartek na czas). 5. Wprowadzenie w tematykę zajęć: a) Co to jest przysłowie? b) Kiedy stosujemy przysłowia? c) Poznanie popularnych przysłów – projekcja filmiku pt. „Powiedzenia i przysłowia’’ https://www.youtube.com/watch?v=QMcG5_MYM24 6. Rozwiązywanie kart pracy – łamigłówek z przysłowiami, wskazywanie prawidłowej odpowiedzi, co oznacza dane przysłowie, kodowanie przysłów (Po nitce do kłębka – ćwiczenia rozwijające koncentrację wzrokowo-ruchową i doskonalące znajomość przysłów, Wyd. Harmonia). 7. Podsumowanie zajęć – ewaluacja. 8. Podziękowanie uczennicy za udział w zajęciach. |
Podpis nauczyciela
Anita Orzechowska
Konspekt zajęć specjalistycznych opracowała: Anita Orzechowska – Czytelniczka Portalu