Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 5 marca 2019 roku.
TEMAT: Przypomnienie i utrwalanie znaków – liczb rzymskich od I do XII
Cel główny:
- poznanie, pisanie i odczytywanie znaków rzymskich od I do XII
Cele operacyjne – uczeń:
- wie, co to są znaki rzymskie
- umie nazywać i pisać znaki rzymskie od I do XII z niewielką pomocą nauczyciela
- potrafi porównywać i porządkować według wielkości znaki rzymskie
- potrafi zastosować znaki rzymskie w prostych obliczeniach
- umie wskazać inne sposoby wykorzystania znaków rzymskich, np.: kalendarz, daty, godziny na tarczy zegara, rozdziały
- uczeń potrafi pisać daty z zastosowaniem znaków rzymskich
Metody:
- słowne
- praktyczne
Środki dydaktyczne:
- karty pracy
- tabliczki z cyframi arabskimi i rzymskimi
- książka
- zegar
- liczydła
- papierowy zegar do wykonania
- klej
- nożyczki
Przebieg zajęć
Część wstępna
1. Powitanie.
2. Ustalenia daty, określenie pogody oraz odczytanie temperatury powietrza z termometru.
3. Wprowadzenie do tematu zajęć – karta pracy nr 1.
Część właściwa
1. Dopasowanie przez uczennicę cyfr rzymskich do arabskich (od 1 do 12) na tablicy.
2. Przeczytanie przez uczennicę krótkiego tekstu dotyczącego zastosowania cyfr rzymskich – karta pracy nr 2.
3. Krótka rozmowa kierowana, gdzie spotykamy cyfry rzymskie.
4. Ćwiczenia w stosowaniu cyfr rzymskich – karty pracy nr 3 i 4.
5. Wykonanie zegara z papieru z zaznaczeniem godzin w postaci cyfr rzymskich.
Część końcowa
1. Podsumowanie zajęć.
2. Zadanie pracy domowej.
Pobierz:
Opracowanie: Anita Zagrodnik
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę Portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli