Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 29 maja 2020 roku.
Temat dnia: Naśladowanie niewerbalne.
Prowadzący:
Monika Kozieł
Data:
14.05.2020 r.
Metody pracy:
- słowna: objaśnienie
- czynna: zadań stawianych dziecku do wykonania
- percepcyjna: oddziaływanie na zmysł słuchu, wzroku, dotyku, smaku
Formy pracy:
indywidualna
Środki dydaktyczne:
karta pracy „Wesoła małpka”, karta pracy „Co jedzą małpki”, owoc, spinacz, zielony i czerwony pasek
Cele ogólne:
- usprawnianie motoryki małej
- ćwiczenia wspomagające rozwój inteligencji emocjonalnej
Przebieg zajęć:
- Powitanie:
Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (podanie dłoni)
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk)
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palców drugiej dłoni). - Nauczyciel demonstruje jakieś zadanie i mówi „zrób to”. Zadaniem dziecka jest powtórzenie tego, co zrobiła nauczycielka, na zasadzie lustrzanego odbicia (tj. nauczycielka używa prawej ręki, dziecko używa lewej). Kolejne fazy zaczynają się wyraźnymi, łatwymi do odróżnienia ruchami i przechodzą w najbardziej precyzyjne i subtelne ruchy (dotknij palcem nosa, zrób dzióbek z ust, podnieś ręce do góry, usiądź na dywanie, klaśnij w dłonie, dotknij brzucha i pogłaskaj go, prawą ręką dotknij lewego ucha, zrób jaskółkę, połóż książkę na głowie i zrób kilka kroków).
- Wykonanie przez dziecko karty pracy „Wesoła małpka”. Zadaniem dziecka jest odnalezienie wesołej małpki, następnie złej i wystraszonej oraz naśladowanie ich min.
- Wykonanie przez dziecko karty pracy „Co jedzą małpki”. Zadaniem dziecka jest narysowanie banana po śladzie, a następnie wyklejenie go żółtym kolorem.
- Badanie banana różnymi zmysłami – dotykanie, wąchanie, obieranie, smakowanie.
- Ewaluacja – przypnij spinacz do zielonego paska, jeśli podobały Ci się zajęcia lub do czerwonego, jeśli się nie podobały.
- Pożegnanie.
Autor: Monika Kozieł – Czytelniczka Portalu