Percepcja wzrokowa – zajęcia w oparciu o tematykę zimową

Opublikowano: 1 lutego 2015 roku

Usprawnianie percepcji wzrokowej

Scenariusz zajęć rewalidacji indywidualnej dla ucznia z upośledzeniem umiarkowanym
    Cele:

  • – doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej
  • – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • – utrwalanie pojęć z zakresu orientacji przestrzennej

Percepcja wzrokowa - puzzle

Środki dydaktyczne: puzzle, gazety, karty pracy, kartoniki z sylabami

    Przebieg zajęć

  • Wysłuchanie piosenki o tematyce zimowej.
  • Układanie obrazka z części.
  • Dziecko dostaje pociętą na kawałki ilustrację o tematyce zimowej. Składa „puzzle”. Ukierunkowane przez nauczyciela, próbuje opowiedzieć, co widzi na ułożonym obrazku.

  • Uczeń otrzymuje kartę pracy z narysowanymi w rzędzie bombkami na choinkę. Koloruje bombki wg instrukcji, np. pokoloruj pierwszą bombkę na czerwono, czwartą na zielono, bombkę na lewo od zielonej bombki na żółto, ostatnią na kolor różowy.
  • Wrzucanie „śniegowych” kul do kosza – zabawa ruchowa.
  • Uczeń ugniata kartki gazety w kształt kulek a następnie wrzuca je do kosza na śmieci.

  • Układanie wyrazów z sylab.
  • Zadaniem ucznia jest ułożenie kilku wyrazów z sylab, np. bałwan, biały, kule, sanki, narty.

  • Szukanie takich samych wyrazów.
  • Uczeń otrzymuje kartę pracy z rozrzuconymi wyrazami o tematyce zimowej. Jego zadaniem jest znaleźć dwa jednakowe wyrazy i połączyć takim samym kolorem kredki. W miarę możliwości dziecko odczytuje te wyrazy.

  • Układanie mozaiki geometrycznej.
  • Dziecko układa z figur bałwanka, choinkę, postać, drzewo, ptaszka itd. W przypadku trudności z wyobraźnią, nauczyciel układa obrazek i prosi dziecko o ułożenie takiego samego.

  • Pożegnanie, nagrodzenie za pracę, np. naklejką.

 
Opracowała mgr Małgorzata Markiewicz

Bookmark the permalink.

Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli:

Dodaj komentarz