Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 11 marca 2020 roku.
Temat zajęć: Rozwijanie umiejętności społecznych – przyjmowanie odmowy
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne – klasa 6
Cel główny zajęć:
Rozwijanie kompetencji społecznych w aspekcie spokojnego przyjmowania odmowy rówieśników
Cele szczegółowe – uczeń:
- dokonuje analizy sytuacji rówieśniczej
- dostrzega przyczyny odmowy
- określa emocje towarzyszące sytuacji odmowy
- potrafi wskazać pozytywne reakcje na odmowę
Forma:
indywidualna
Metody i techniki:
- elementy treningu umiejętności społecznych
- metody oparte na słowie
- analiza sytuacji społecznych
Środki dydaktyczne:
- opisy sytuacji społecznych
- dialogi
Przebieg zajęć
Część wstępna
Przywitanie ucznia, zapoznanie z tematem, omówienie przebiegu zajęć.
Część właściwa
- Wspólne czytanie i analiza opisów sytuacji społecznych (załącznik 1).
- Zapisanie spostrzeżeń na temat zachowań i emocji uczestników rozmowy (załącznik 1).
- Uzupełnianie dialogów opisami pożądanych zachowań w sytuacji przyjęcia odmowy (załącznik 2).
- Stworzenie mini plakatu pt. Dlaczego ludzie odmawiają?
Część końcowa
Podsumowanie zajęć.
Pobierz scenariusz z załącznikami
Autor: Dominika Jakubiak – Czytelniczka Portalu