Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 25 maja 2020 roku.
Metryczka
Nauczyciel:
Aneta Sadowska-Chorążak
Stopień awansu zawodowego:
nauczyciel kontraktowy
Temat: Trening Umiejętności Społecznych
Klasa – I
Data:
27.02.2020 r.
Cele ogólne:
- eliminowanie deficytów i dysfunkcji w porozumiewaniu się – zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych
- rozwijanie kompetencji społecznych – nauka wykonywania prostych poleceń
- ograniczanie stereotypowych zachowań, zainteresowań, działań
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia
Cele szczegółowe – dziecko:
- rozumie i potrafi wykonać zaplanowane zadania
- potrafi działać wg określonego planu
- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń i opowiedzieć ją
- przynosi i odnosi przedmioty, o które prosi nauczyciel
- wita się z wyznaczoną przez nauczyciela osobą
Metody i sposoby realizacji celów:
- słowna
- praktycznego działania
- elementy metody behawioralnej
- indywidualna
- elementy integracji sensorycznej
Praktyczne wskazówki
Nauczyciel do pracy z dzieckiem wykorzystuje: obrazki przedstawiające poszczególne czynności, tabliczkę motywacyjną, historyjkę obrazkową.
Przebieg lekcji:
- przywitanie ucznia, stworzenie miłej i przyjaznej atmosfery, pamiętając o nawiązaniu i utrzymywaniu kontaktu wzrokowego
- zabawa piłką „kozłowanie” (kierowanie manualne)
- ćwiczenia naśladowanie – „zrób to, co ja”
- ułożenie historyjki obrazkowej zgodnie w kolejności
- odpowiadanie całym zdaniem na pytanie nauczyciela
- przyniesienie przez ucznia swojej garderoby wierzchniej
- pożegnanie ucznia przez podanie ręki i powiedzenie „do widzenia”, pamiętając o nawiązaniu i utrzymaniu kontaktu wzrokowego
Autor: Aneta Sadowska-Chorążak – Czytelniczka Portalu