Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 20 maja 2020 roku.
Metryczka
Nauczyciel:
Aneta Sadowska-Chorążak
Stopień awansu zawodowego:
nauczyciel kontraktowy
Temat: Trening Umiejętności Społecznych
Klasa – I
Data:
04.05.2020 r.
Cele ogólne:
- eliminowanie deficytów i dysfunkcji w porozumiewaniu się – zarówno werbalnie, jak i niewerbalnie
- rozwijanie kompetencji społecznych
- nauka utrzymywania koncentracji na zadaniu i zwiększania tolerancji dla bodźców rozpraszających
- wyrównywanie różnic programowych
Cele szczegółowe – dziecko:
- rozumie i potrafi wykonać zaplanowane zadania
- potrafi działać wg określonego planu
- potrafi zagrać w grę, podczas której wykazuje się umiejętnością strategii działania
- potrafi przeczytać prosty tekst metodą sylabową
- potrafi na konkretach dodawać i odejmować w zakresie 20
Metody i sposoby realizacji celów:
- zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – platforma edukacyjna google Suite Hangouts
- asynchroniczna
- słowna
- praktycznego działania
- elementy metody behawioralnej
- indywidualna
- elementy integracji sensorycznej
Praktyczne wskazówki
Nauczyciel do pracy z dzieckiem wykorzystuje: karty pracy, dostosowane teksty do czytania, grę „Zgadnij Kto To?”. Wszystkie materiały pomocnicze zostały szybciej przesłane elektronicznie (Classroom) rodzicowi.
Przebieg lekcji:
- przywitanie ucznia, stworzenie miłej i przyjaznej atmosfery, pamiętając o nawiązaniu i utrzymywaniu kontaktu wzrokowego
- zabawy paluszkowe
- ćwiczenia matematyczne
- rozwiązywanie zagadek
- odpowiadanie całym zdaniem na pytanie nauczyciela
- ćwiczenia umiejętności społecznych (gra)
- czytanie tekstów metodą sylabową, łączenie obrazka z wyrazem
- odpowiadanie na pytana: prawda, fałsz
- pożegnanie ucznia przez powiedzenie „do widzenia”, pamiętając o nawiązaniu i utrzymaniu kontaktu wzrokowego
Autor: Aneta Sadowska-Chorążak – Czytelniczka Portalu