Scenariusz zajęć rewalidacyjnych z uczniem klasy II – Niedługo ferie zimowe

Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 28 grudnia 2021 roku.

Cele terapeutyczne

Ogólne:
  • rozwijanie zdolności koncentracji uwagi
  • doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i wypowiadania się pełnymi zdaniami
  • rozwijanie zdolności logicznego myślenia
  • zachęcanie do pogłębiania wiedzy dotyczącej zainteresowań i pasji
Szczegółowe – dziecko:
  • odczytuje dane zawarte w tabeli
  • wykonuje działania i podaje ich rozwiązanie
  • odpowiada na pytania zawarte w zadaniu
  • dobiera odpowiednie liczby i działania („Wąż matematyczny”)
  • wskazuje działania poprawne i błędne
  • odnajduje na ilustracji podane przedmioty (zabawa z zużyciem ilustracji pt. „Znajdź”)

*aktywność opcjonalna

  • układa puzzle i opisuje co przedstawiają
  • czyta ze zrozumieniem tekst pt. „Ferie”
  • odpowiada na pytania związane z tekstem
  • czyta krótką notatkę związaną ze swoimi zainteresowaniami (Kosmos)
  • odpowiada na pytania dotyczące sytuacji przedstawionej na ilustracji (uczeń wskazuje co na ilustracji jest nierealne, dziwne, niemożliwe)

Metody:

  • aktywizujące, (plansze do zadań matematycznych, puzzle, ilustracje)
  • oglądowe (obserwacja / pokaz ilustracji)
  • słowne (rozmowa, praca z tekstem)

Formy pracy:    

  • indywidualna

Środki dydaktyczne:

  • plansze do zadań matematycznych – tabela, „Wąż matematyczny”, kartoniki z liczbami, kartoniki z działaniami, puzzle, tekst do czytania „Ferie” , tekst ciekawostki o kosmosie, ilustracja „Na strychu” do zabawy „Znajdź”, ilustracja do ćwiczeń rozwijających logiczne myślenie (z książki A. Hopkins „Co jest nie tak” lub „Dlaczego to niemożliwe?”)
Pobierz cały scenariusz

Autor: Magdalena Pasoń – Czytelniczka Portalu

Bookmark the permalink.

Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli:

Dodaj komentarz