Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 28 grudnia 2021 roku.

Cele terapeutyczne
Ogólne:
- rozwijanie zdolności koncentracji uwagi
- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i wypowiadania się pełnymi zdaniami
- rozwijanie zdolności logicznego myślenia
- zachęcanie do pogłębiania wiedzy dotyczącej zainteresowań i pasji
Szczegółowe – dziecko:
- odczytuje dane zawarte w tabeli
- wykonuje działania i podaje ich rozwiązanie
- odpowiada na pytania zawarte w zadaniu
- dobiera odpowiednie liczby i działania („Wąż matematyczny”)
- wskazuje działania poprawne i błędne
- odnajduje na ilustracji podane przedmioty (zabawa z zużyciem ilustracji pt. „Znajdź”)
*aktywność opcjonalna
- układa puzzle i opisuje co przedstawiają
- czyta ze zrozumieniem tekst pt. „Ferie”
- odpowiada na pytania związane z tekstem
- czyta krótką notatkę związaną ze swoimi zainteresowaniami (Kosmos)
- odpowiada na pytania dotyczące sytuacji przedstawionej na ilustracji (uczeń wskazuje co na ilustracji jest nierealne, dziwne, niemożliwe)
Metody:
- aktywizujące, (plansze do zadań matematycznych, puzzle, ilustracje)
- oglądowe (obserwacja / pokaz ilustracji)
- słowne (rozmowa, praca z tekstem)
Formy pracy:
- indywidualna
Środki dydaktyczne:
- plansze do zadań matematycznych – tabela, „Wąż matematyczny”, kartoniki z liczbami, kartoniki z działaniami, puzzle, tekst do czytania „Ferie” , tekst ciekawostki o kosmosie, ilustracja „Na strychu” do zabawy „Znajdź”, ilustracja do ćwiczeń rozwijających logiczne myślenie (z książki A. Hopkins „Co jest nie tak” lub „Dlaczego to niemożliwe?”)
Pobierz cały scenariusz
Autor: Magdalena Pasoń – Czytelniczka Portalu