Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 24 maja 2022 roku.
Temat: Rozwijam swoją koncentrację – świętujemy Dzień Babci i Dziadka.
Nauczyciel prowadzący:
Marta Pawlukiewicz
Data:
21.01.2022 r.
Czas realizacji:
1 godzina
Cele ogólne:
- usprawnianie i wzmacnianie zaburzonych obszarów.
Cele szczegółowe:
- wzmacnianie koncentracji uwagi,
- wzmacnianie motywacji do dalszej pracy,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości i samooceny,
- budowanie pozytywnych więzi emocjonalnych z uczniem,
- wygaszanie niepożądanych zachowań,
- usprawnianie małej motoryki (elementy Integracji Sensorycznej),
- usprawnianie umiejętności grafomotorycznych.
Metody i formy pracy:
- oparta na praktycznym działaniu,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- mąka, sól, woda (masa plastyczna – solna),
- duży arkusz papieru, klej, mazaki, nożyczki,
- karty pracy z ćwiczeniami grafomotorycznymi – laurka dla Babci i Dziadka.
Przebieg zajęć:
I. Powitanie ucznia na zajęciach.
II. Krótka rozmowa na temat jego samopoczucia.
III. Określenie tematu i celu zajęć.
IV. Rozmowa na temat Święta Babci i Dziadka.
V. Zapisanie lub wycinanie cech i przyklejenie ich (załącznik 1 i 2) na dużym arkuszu papieru – forma plakatu:
- Daty obchodów Dnia Babci i Dziadka w Polsce. Zadaniem ucznia jest wskazanie daty obchodów Dnia Babci i Dziadka.
- Cechy charakteryzujące babcię i/lub dziadka. Zadaniem ucznia jest zastanowienie się nad pasującymi cechami charakterystycznymi do swoich dziadków oraz zapisanie i/lub wycięcie (załącznik 1 i 2) oraz wklejenie na plakat.
- Karty pracy z ćwiczeniami grafomotorycznymi – laurka dla Babci i/lub Dziadka. Zadaniem ucznia jest połączenie elementów składających się z kropek i przyklejenie ich na plakacie. Może również pokolorować laurkę.
VI. Zabawa słowna – uczeń ma za zadanie dokończenie zdania:
- Moja babcia/dziadek jest…………………………………………………. .
- Z moją babcią/dziadkiem lubię…………………………………………. .
- Kocham moją babcię/mojego dziadka za………………………….. .
VII. Zrobienie z mąki, soli i wody masy solnej.
VIII. Wykonanie drobnego upominku dla Dziadków z przygotowanej masy plastycznej – solnej.
IX. Podsumowanie:
Która część zajęć Ci się najbardziej podobała?
Pobierz scenariusz z załącznikami
Autor: Marta Pawlukiewicz – Czytelniczka Portalu