Zrelaksowane paluszki i nóżki – konspekt zajęć rewalidacyjnych

Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 6 czerwca 2022 roku.

Temat zajęć: Zrelaksowane paluszki i nóżki.

Imię i nazwisko nauczyciela:

Anita Orzechowska

Przedmiot:

zajęcia rewalidacyjne

Klasa:

uczennica klasy 1

Data:

03.06.2022 r.

Cel ogólny:

usprawnianie motoryki małej i dużej, poprzez poszerzanie zasobu doświadczeń sensorycznych i poznawczych

Założone cele szczegółowe:

Uczennica:

  • rozwija precyzję płynności ruchów: nadgarstka, ramienia i przedramienia
  • usprawnia pracę ręki, dłoni, stóp
  • doskonali koordynację wzrokowo-ruchową
  • potrafi skupić uwagę nad daną czynnością
  • rozpoznaje zapachy
  • koncentruje uwagę na zadaniu
  • wzmacnia wiarę we własne siły

Zaplanowane metody:

  • oparta na słowie
  • oparta na praktycznym działaniu
  • elementy terapii ręki
  • elementy SI
  • elementy arteterapii

Tok zajęć:

1. Nauczyciel wita się z uczennicą, przedstawia temat i cel zajęć.

2. Ćwiczenia wstępne:

  • piosenka paluszkowa;
  • zabawy paluszkowe.

3. Ćwiczenia główne:

Uczennica losuje zadania do wykonania za pomocą koła fortuny (na kole znajduje się 30 cyfr, do każdej cyfry przypisane jest zadanie oraz dwa jokery – niespodzianki).

4. Podsumowania zajęć.

5. Muzyka relaksacyjna.

6. Podziękowanie uczennicy za udział w zajęciach.

Zadania na kole fortuny:

  1. Łowienie rybek filcowych na magnes.
  2. Układanie pasków filcowych zatrzaskowych wg określonego wzoru.
  3. Owocowe pompony – przenoszenie kolorowych pomponów za pomocą szczypiec na plansze przedstawiające owoce.
  4. Odwzorowywanie kształtów w domowej ciastolinie.
  5. Zapisanie guzików.
  6. Joker (nagroda).
  7. Woreczki sensoryczne (odgadnięcie, co się w nich znajduje).
  8. Rzut piłeczką do tarczy.
  9. Rzut woreczkiem do tarczy.
  10. Ściskanie gniotka.
  11. Ściskanie piłki tenisowej (na środku piłka ma otwór).
  12. Puszczanie baniek mydlanych.
  13. Zakładanie klamerek na pudełko.
  14. Naciąganie gumek na rulon po ręcznikach (jedną ręką).
  15. Rozpinanie zamków odzieżowych.
  16. Łowienie na słomkę makaronu.
  17. Zgniatanie kartki obiema rękami.
  18. Wybijanie rymu na kastaniecie.
  19. Wybijanie rymu na tamburynie.
  20. Zawiązywanie sznurówek.
  21. Podbijanie piłeczki pingpongowej.
  22. Joker (nagroda).
  23. Rysowanie na piasku.
  24. Ścieżka sensoryczna (chodzenie gołymi stopami).
  25. Fakturowy masaż dłoni.
  26. Podążaj za nosem (zapachy w jutowych woreczkach).
  27. Zaśpiewanie piosenki paluszkowej (wybór piosenki wg uznania nauczyciela).
  28. Butelka sensoryczna (np. woda, olej, żel do włosów, koraliki, brokat, gumki recepturki, ryż itp.)
  29. Sokole oko (przebijanie baniek mydlanych za pomocą wyznaczonego palca).
  30. Skarby w piasku (dziecko zakopuje różnorodne przedmioty, np. gumowe zabawki, pompony, po czym wybiera je stopami).

Autor: Anita Orzechowska – Czytelniczka Portalu

Bookmark the permalink.

Kursy online dla nauczycieli:

Dodaj komentarz