Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 24 kwietnia 2019 roku.
Imię i nazwisko dziecka:
Data urodzenia:
Rok szkolny:
I Program został opracowany na podstawie:
1. Wskazań Miejskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej określonych w opinii MPPP w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno–pedagogiczną w przedszkolu.
2. Analizy obserwacji dziecka.
II Cele do pracy z dzieckiem:
- rozwijanie sprawności manualnej
- usprawnianie percepcji wzrokowej i koncentracji uwagi
III Sposoby realizacji celów
CEL | SPOSÓB REALIZACJI | PRZEWIDYWANE EFEKTY DZIAŁAŃ |
Rozwijanie sprawności manualnej |
|
|
Usprawnianie percepcji wzrokowej i koncentracji uwagi
|
|
|
IV Metody wykorzystywane podczas realizacji programu:
-
- elementy metody Pedagogika zabawy
- elementy metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Denisona
V Zasady prowadzenia zajęć
- Ograniczenie dystraktorów mogących powodować rozproszenie uwagi.
- Dostosowanie rodzaju prowadzonych zabaw i ćwiczeń do indywidualnego tempa rozwoju i możliwości dziecka.
- Powolne, systematyczne przechodzenie od zadań łatwiejszych do trudniejszych.
- Podkreślanie mocnych stron na forum grupy w celu motywowania do dalszych działań.
- Dostosowanie czasu trwania poszczególnych ćwiczeń do wydolności dziecka.
- Stworzenie odpowiedniej, życzliwej atmosfery.
Podpis specjalistów Podpis rodzica
Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych opracowała: Anna Olejniczak
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli