Rozwijanie ekspresji twórczej werbalnej

Opublikowano: 7 lutego 2016 roku

 

Myślenia - Rozwijanie ekspresji twórczejScenariusz zajęć stymulujących zdolności twórcze dla uczniów klasy II szkoły podstawowej

TEMAT: Rozwijanie ekspresji twórczej werbalnej.

 Cele:

Stymulowanie ekspresji słownej

Rozwijanie myślenia wyobrażeniowego

Rozwijanie umiejętności pracy w grupie

Pomoce: szary papier pakowy, blok biały, pisaki, kredki

Powitanie

trening_kreatywnosci

Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych

Dzieci siedzą w kręgu, każde z nich mówi kolejno swoje imię i wymyśla do niego rym, np. Tomek – domek.

Dokończ zdanie

Uczniowie nadal siedzą w kręgu. Zadaniem każdego ucznia jest po kolei dokończyć zdanie „Kot ministra jest …” określeniem na daną literę, np. na literę „m” mięciutki, miły, meksykański, mokry, marudny itd. Osoba, która nie poda właściwego słowa, przesuwa się do tyłu i nie bierze już udziału w grze. Wygrywa osoba, która najdłużej pozostaje w kole. Zabawę można kontynuować zmieniając literę.

Kreatywne zdania

Uczniowie pracują w kilkuosobowych grupach. Ich zadaniem jest wymyślić i zapisać jak najwięcej zdań, w których wyrazy zaczynają się na litery według podanego wzoru, np. MBKSP – Mama Bartka kupiła soczyste pomarańcze.

Podróż do krainy fantazji

Teraz każdy siada wygodnie na dywanie. Można włączyć spokojną  muzykę. Nauczyciel prosi, aby dzieci uruchomiły swoją wyobraźnię i spróbowały przenieść się wehikułem czasu w przyszłość. Tam każde dziecko zobaczy siebie, co robi, kto tam jeszcze jest, jak wygląda kraina.  Następnie uczniowie przedstawiają te wyobrażenia w formie pracy plastycznej. Na koniec chętni  opowiadają o swojej podróży.

Niektóre ćwiczenia pochodzą z książki Marioli  Jąder „Krok w kierunku kreatywności. Zabawy  i ćwiczenia” Oficyna Wydawnicza Impuls

Opracowanie mgr Elżbieta Krzystek

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz