Autor: Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Opublikowano: 7 października 2016 roku.
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wymagają zindywidualizowanego wspomagania rozwoju – adekwatnie do ich potrzeb i możliwości. W procesie diagnozy ucznia bardzo pomocne mogą okazać się informacje przekazane przez rodziców. Niektórych informacji nie znajdziemy bowiem w oficjalnych dokumentach, np. w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Przedstawiamy poniżej kwestionariusz ankiety, o której wypełnienie możemy poprosić rodziców u progu nauki.
Ankieta przeznaczona jest dla rodziców ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi rozpoczynającego naukę, np. w klasie integracyjnej lub masowej. Informacje w niej zawarte przyczynią się do poznania ucznia oraz efektywności pracy edukacyjno – terapeutycznej.
Data …………………..
Kwestionariusz ankiety dla rodziców
ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Szanowni Państwo!
Prosimy o dokładne wypełnienie kwestionariusza. Informacje w nim zawarte będą wykorzystane wyłącznie do celów wewnątrzszkolnych i zostaną objęte tajemnicą.
Dziękuję!
Dane dotyczące dziecka
- Nazwisko i imię …………………………………………………………………………….
- Data urodzenia ………….. miejsce …………………………………………………….
- Choroby przewlekłe (stałe leczenie, gdzie i kiedy?) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
- Zażywanie leków …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Inne informacje dotyczące stanu zdrowia ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…
- Zajęcia pozaszkolne (gdzie i w jaki sposób rozwija swoje uzdolnienia i zainteresowania?) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Czy dziecko było badane przez specjalistów? (np. psychologa, logopedę, neurologa itp.; kiedy i jakie były zalecenia?) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- W jakich zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych uczestniczyło dziecko? (gdzie? kiedy? Czy trwają nadal?)
Zajęcia logopedyczne …………………………………………………………………………………………………
Gimnastyka korekcyjna ……………………………………………………………………………………………..
Rehabilitacja ruchowa ………………………………………………………………………………….……………
Terapia psychologiczna ……………………………………………………………………………………………..
Inne ……………………………………………………………………………………………………………………………
- Jakie są ulubione zajęcia (zabawy) dziecka? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- W jaki sposób nagradzają Państwo dziecko ? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Czy i jakie kary stosują Państwo wobec dziecka? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Współpraca ze szkołą
- W jaki sposób mogą Państwo pomóc nauczycielom lub wpłynąć na poprawę funkcjonowania szkoły? ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
- Jakie są Państwa oczekiwania? ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Edyta Maroszek
Opracowanie: modyfikacja własna na podstawie źródła „Praca w klasie integracyjnej. Materiały pomocnicze dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej” Renata Flis, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005.
Pobierz ankietę