Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 17 maja 2015 roku.
I. Informacje personalne:
- Imię i nazwisko nauczyciela – mgr Magdalena Kowalczyk
- Szkoła – Szkoła Podstawowa w Przyłęku
- Stanowisko – pedagog specjalny
- Data rozpoczęcia stażu – 03 września 2012r.
- Czas trwania stażu – 2 lata i 9 miesięcy
- Data zakończenia stażu – 31 maja 2015r.
II. Czynności organizacyjne:
Lp. | Zadania / działania nauczyciela | Forma realizacji | Termin realizacji | Dowody realizacji |
1. | Poznanie procedury awansu zawodowego |
|
Wrzesień 2012r. |
|
2. | Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły |
|
Wrzesień 2012r. |
|
3. | Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego |
|
Na bieżąco Maj 2015r. |
|
4. | Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego |
|
Maj 2015r. |
|
5. | Złożenie wniosku pozakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego |
|
Czerwiec 2015r. |
|
III. Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:
- 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Lp. | Zadania / działania nauczyciela | Forma realizacji | Termin realizacji | Dowody realizacji |
1. | Poszerzanie wiedzy i umiejętności wcelu doskonalenia warsztatu i metod pracy. |
|
Na bieżąco |
|
2. | Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. |
|
Na bieżąco |
|
3. | Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. |
|
Czas trwania stażu; wedle potrzeb |
|
4. | Prowadzenie zajęć metodą EEG BFB. |
|
Czas trwania stażu |
|
5. | Prowadzenie szkolnej kroniki. |
|
Czas trwania stażu |
|
- 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Lp. | Zadania / działania nauczyciela | Forma realizacji | Termin realizacji | Dowody realizacji |
1. | Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. |
|
Czas trwania stażu |
|
2. | Wykorzystanie Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej. |
|
Czas trwania stażu |
|
- 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
Lp. | Zadania / działania nauczyciela | Forma realizacji | Termin realizacji | Dowody realizacji |
1. | Prowadzenie zajęć otwartych dla PODN z udziałem Pani Dyrektor G. Witak- Wcisło oraz Dyrekcji SOSW w Przyłęku. |
|
Czas trwania stażu; wedle potrzeb |
|
2. | Zajęcia otwarte dla nauczycieli stażystów oraz studentów kierunków pedagogicznych. |
|
okres stażu;wedle potrzeb |
|
3. | Prowadzenie rad szkoleniowych w ramach WDN dla kadry pedagogicznej SOSW w Przyłęku. |
|
Czas trwania stażu; wedle potrzeb |
|
4. | Współpraca z nauczycielami i wychowawcami z Internatu |
|
Czas trwania stażu |
|
- 8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawie nieletnich.
Lp. | Zadania / działania nauczyciela | Forma realizacji | Termin realizacji | Dowody realizacji |
1. | Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczego,,Savoir-vivre bez tajemnic’’. |
|
Rok szkolny 2012/2013 | Opracowany program |
- 8 ust. 2 pkt 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Lp. | Zadania / działanianauczyciela | Forma realizacji | Termin realizacji | Dowody realizacji |
1. | Pełnienie roli organizatora i opiekuna wycieczek szkolnych i klasowych. |
|
Czas trwania stażu |
|
2. | Współorganizowanie uroczystości szkolnych, imprez oraz spotkań integracyjnych promujących Ośrodek w środowisku lokalnym. |
|
Czas trwania stażu |
|
3. | Organizowanie konkursów szkolnych oraz przygotowywanie do konkursów pozaszkolnych. |
|
Czas trwania stażu |
|
4. | Poznawanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów. |
|
Czas trwania stażu |
|
5. | Współorganizowanie spotkań uczniów i pracowników SOSW z władzami lokalnymi oraz innymi jednostkami. |
|
Czas trwania stażu |
|
- 8 ust. 2 pkt 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Lp. | Zadania / działanianauczyciela | Forma realizacji | Termin realizacji | Dowody realizacji |
1. | Współpraca z pielęgniarką NZOZ w Łaskarzewie w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz higieny osobistej. |
|
Czas trwania stażu; wedle potrzeb |
|
2. | Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Garwolinie. |
|
Czas trwania stażu |
|
3. | Współpraca z Publiczną Szkołą Podstawową w Sobolewie. |
|
Wedle potrzeb |
|
Współpraca nauczycieli z rodzicami. |
|
Czas trwania stażu |
|
- 8 ust. 2 pkt 4 f
Uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.
Lp. | Zadania / działania nauczyciela | Forma realizacji | Termin realizacji | Dowody realizacji |
1. | Znaczące osiągnięcia ucznióww konkursach. |
|
Czas trwania stażu |
|
2. | Pochwały i wyróżnienia Dyrektora Szkoły. |
|
Czas trwania stażu |
|
- 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Lp. | Zadania / działania nauczyciela | Forma realizacji | Termin realizacji | Dowody realizacji |
1. | Opis i analiza przypadku chłopca z niepełnosprawnością sprzężoną- upośledzenie w stopniu znacznym oraz autyzm. |
|
Czas trwania stażu |
|
2. | Studium przypadku dziewczynki z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, nadpobudliwością psychoruchową oraz z cechami autyzmu. |
|
Czas trwania stażu |
|
Powyższy plan rozwoju zawodowego może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego opracowała: Magdalena Kowalczyk