Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 15 czerwca 2016 roku.
Imię i nazwisko nauczyciela: Elżbieta Wika
Stanowisko: Pedagog Szkolny
Stopień awansu zawodowego: Nauczyciel mianowany
Stopień awansu zawodowego, o który nauczyciel ubiega się: Nauczyciel dyplomowany
Okres trwania stażu: wrzesień 2015 roku – maj 2018 roku
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Wymagania określone w Rozporządzeniu MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli | Planowane sposoby realizacji |
---|---|
Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy (§ 8. 1. 1) Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły (§ 8. 1. 3) Wdrożenie działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§ 8. 2. 1) | Uczestnictwo w formach doskonalenia prowadzonych w ramach WDN Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności: - lektura książek z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii; - lektura czasopism dla nauczycieli; - korzystanie z portali i stron internetowych dotyczących oświaty, edukacji, psychologii, pedagogiki Udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego Autorefleksja i samoocena, w tym ewaluacja podejmowanych działań Opracowanie i wdrożenie procedury udzielania uczniom pomocy psychologiczno- pedagogicznej Nowelizacja programu wychowawczego szkoły Nowelizacja szkolnego programu profilaktyki Nowelizacja statutu i WSO |
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8. 2. 2) | Tworzenie narzędzi do pracy wychowawczej i opiekuńczej, dokumentacji pracy własnej oraz korespondencji służbowej z wykorzystaniem technologii informacyjnej Utrzymywanie kontaktów z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi) uczniów i instytucjami wspierającymi pracę pedagoga szkolnego z wykorzystaniem technologii informacyjnej Wykorzystywanie technologii informacyjnej w bezpośredniej pracy z uczniami (korzystanie z portali, stron internetowych, programów komputerowych o charakterze edukacyjnym) |
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§ 8. 2. 3) | Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli Udostępnianie nauczycielom opracowanych przez siebie materiałów przydatnych w pracy dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej Prowadzenie szkoleń dla nauczycieli Publikacja w internecie autorskich materiałów do pracy nauczyciela, wychowawcy, pedagoga szkolnego |
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8. 2. 4 a) Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8. 2. 4 c) | Opracowanie i wdrożenie programu zajęć o charakterze socjoterapeutycznym Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczego dla klasy 1d Prowadzenie grupowych zajęć o charakterze socjoterapeutycznym Prowadzenie z uczniami indywidualnych zajęć o charakterze terapeutycznym Realizacja z uczniami projektu edukacyjnego obejmującego treści zawarte w programie wychowawczym szkoły oraz szkolnym programie profilaktyki Pedagogizacja rodziców (opiekunów prawnych) uczniów Prowadzenie na stronie internetowej szkoły kącika dla uczniów i ich rodziców (opiekunów prawnych) poświęconego zagadnieniom z zakresu opieki, wychowania, profilaktyki |
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8. 2. 4 e) | Praca w grupach roboczych powołanych w ramach Zespołów Interdyscyplinarnych prowadzonych przez GOPS w Środzie Śląskiej w związku z procedurą „Niebieska Karta” Praca w zespołach do spraw okresowej oceny funkcjonowania pieczy zastępczej prowadzonych przez PCPR w Środzie Śląskiej Praca w zespołach do spraw okresowej oceny funkcjonowania dzieci umieszczonych w POWTS w Środzie Śląskiej |
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły (§ 8. 2. 5) | Analiza sytuacji wychowawczej w szkole, systematyczne rozpoznawanie pojawiających się problemów wychowawczych na poziomie: uczeń, klasa, społeczność szkolna Podejmowanie interwencji, rozwiązywanie pojawiających się w szkole problemów opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych |