Scenariusz zajęć edukacyjno-plastycznych z okazji Dnia Pluszowego Misia

Opublikowano: 8 listopada 2017 roku

Scenariusz zajęć z okazji Dnia Pluszowego Misia przeznaczony dla dzieci z autyzmem, zaburzeniami sensorycznymi oraz niepełnosprawnością intelektualną i ruchową.

Scenariusz został opracowany dla dzieci z Niepublicznego Punktu Przedszkolnego Sowa w Inowrocławiu.

  1. Cele ogólne:

a) umożliwienie przeżywania dzieciom uroczystości przedszkolnych,

b) aktywne uczestnictwo dzieci w dniu obchodów Święta Pluszowego Misia,

c) nabywanie umiejętności pracy w grupie,

d) kształtowanie umiejętności słuchania,

e) tworzenie pozytywnej i bezpiecznej atmosfery podczas zajęć przedszkolnych,

f) wyrabianie w dzieciach poczucia estetyki wykonywanych prac plastycznych,

g) rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych.

2. Cele szczegółowe:

a) przybliżenie dzieciom historii powstania pluszowego misia,

b) poznawanie świata przyrody na przykładzie niedźwiedzia brunatnego i polarnego,

c) wdrażanie dzieci do poszanowania zabawek,

d) zapoznanie dzieci z techniką wyklejania oraz fakturą materiału,

e) rozbudzanie ciekawości dzieci muzyką o misiach.

3. Pomoce dydaktyczne:

a) laminowane obrazki niedźwiedzia polarnego oraz brunatnego,

b) pluszowe misie każdego dziecka – dzieci przynoszą swojego ulubionego misia,

c) płyta CD z piosenkami o misiach: „Jadą, jadą misie”, „Miś Uszatek” i „Misio mniam, mniam”, „Stary Niedźwiedź”,

d) magnetofon,

e) wierszyk pt: „Naprawiamy Misia” autorstwa Cz. Janczewskiego,

f) bristol z konturem misia do wspólnego wyklejenia materiałem tkaninowym (klej magic, futerko, bristol),

g) sylweta misia laminowana w kolorze z elementami do uzupełnienia – uszy misia, oczy, nos.

4. Formy pracy:

a) praca zespołowa,

b) praca grupowa.

5. Przebieg zajęć: praca zespołowa

a) Poranny krąg – Sprawdzenie obecności. Zabawa integracyjna „Wszyscy są, witam Was! Zaczynamy, już czas. Jestem ja, jesteś Ty. Raz, dwa, trzy! Przywitanie gości, czyli pluszowych misiów dzieci, jako specjalnych gości z okazji Dnia Pluszowego Misia. Każde dziecko pokazuje swojego misia i próbuje coś o nim powiedzieć. Porównanie misia: największy, najmniejszy, najgrubszy, najchudszy, najbardziej puszysty najbardziej kolorowy.

b) Przedstawienie dzieciom historii pluszowego misia.

c) Parada misiów. Dzieci zgodnie z ruchem wskazówek zegara przekazują swoje misia do obejrzenia innym dzieciom. W tle brzmi piosenka „Jadą, jadą misie…”

d) Wspólna zabawa „Stary niedźwiedź”.

e) Wyklejenie sylwety misia materiałem tkaninowym.

6. Przebieg zajęć: praca grupowa w ramach zajęć dydaktycznych

a) Słuchanie piosenki „Miś uszatek”, utrwalanie wiadomości o umiejscowieniu oka, ucha, nosa, ust na misiach dzieci.

b) Odczytanie wiersza pt: „ Kto misiowi urwał ucho”

„Kto misiowi urwał ucho?

No kto? – pytam.

Cicho, głucho…

Nikt się jakoś nie przyznaje.

Może jechał miś tramwajem?

Może upadł biegnąc z górki?

Może go dziobały kurki?

Może Azor go tarmosił, urwał ucho? – Nie przeprosił.

Igła, nitka, rączek para.

Naprawimy szkodę zaraz!

O, już sterczą uszka oba.

Teraz nam się miś podoba!

c) Dopasowywanie elementów misia do brakujących części,: ucho, nos, oczy.

d) Zaprezentowanie i krótkie omówienie niedźwiedzia polarnego i brunatnego z użyciem obrazków.

e) Pożegnanie misiów i wysłuchanie piosenki „Misio mniam mniam” podczas tańców z misiem. Złożenie misiom życzeń z okazji ich święta.

 

Opracowanie: mgr Agata Wysocka

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz