Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 31 maja 2024 roku.
Sprawozdanie
z realizacji planu rozwoju zawodowego w okresie stażu
na stopień zawodowy nauczyciela mianowanego
Zespół Szkolno-Przedszkolny
Paszowice, 3.06.2024 r.
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
Nazwa szkoły: Zespół Szkolno-Przedszkolny
Opiekun stażu:
Imię i nazwisko dyrektora szkoły:
Pełniona funkcja: nauczyciel przedszkola
Okres stażu: 01.09.2023 r. – 31.05.2024 r.
Posiadane kwalifikacje: magister pedagogiki
Studia I stopnia
Kolegium Karkonoskie PWSZ w Jeleniej Górze
Kierunek: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i resocjalizacyjna
Studia II stopnia
Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości WSZiP w Wałbrzychu
Studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu
Kierunek: Oligofrenopedagogika
Wstęp
Staż na stopień nauczyciela mianowanego rozpoczęłam 01.09.2023 roku, był to czas wielu doświadczeń i zmian. Od 3 lat pracuję w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Paszowicach na stanowisku nauczyciela przedszkola.
Od początku swojej pracy starałam się umiejętnie organizować i doskonalić swój warsztat oraz wykorzystywać nabyte doświadczenie w celu podniesienia jakości pracy własnej i przedszkola. Skonstruowany przeze mnie, we współpracy z opiekunem stażu, plan rozwoju zawodowego był podstawą do podejmowania nowych, efektywnych działań. Starałam się, aby realizacja zadań założonych w planie była zgodna ze specyfiką pracy przedszkola i potrzebami dzieci. Realizacja ta wymagała współpracy, zarówno z rodzicami, nauczycielami, jak również z dyrekcją szkoły.
Okres stażu był dla mnie czasem poświęconym wszechstronnemu rozwojowi osobistemu, poznaniu zarówno swoich możliwości i zdolności, jak i słabszych stron, nad którymi pracowałam. Wdrażałam nowe przedsięwzięcia, uczestniczyłam w pracach zespołów zadaniowych, starałam się uatrakcyjnić przedszkolne życie dzieci, by uzyskać jak najlepsze efekty dydaktyczne i wychowawcze. Potrzeby dzieci zawsze wyznaczały kierunek mojej pracy, a podjęte przeze mnie działania wpłynęły na wzrost jej jakości i przyczyniły się do jeszcze lepszego funkcjonowania przedszkola/szkoły.
W oparciu o wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego przedstawiam wykonanie zadań zawartych w planie rozwoju zawodowego.
§ 7. ust 2. pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust 3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w trakcie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją
Autorka: Anna Korybska – Czytelniczka Portalu