Kompetencje społeczne uczniów upośledzonych umysłowo

Home Forums Nasze rozmowy – Forum pedagogów specjalnych Kompetencje społeczne uczniów upośledzonych umysłowo

Widzisz 2 wpisów - 1 z 2 (2 wszystkich)
  • Author
    Wpisy
  • #343
    Edi
    Participant

    Jak kształtujecie kompetencje społeczne u dzieci z upośledzeniem umysłowym? W tym roku zaczęłam prowadzić rewalidację indywidualną i moje dzieci mają takie wskazanie w orzeczeniach. Nie bardzo wiem, jak to ugryźć.

    #1925
    dorka1
    Participant

    Pracuję w szkole specjalnej z dzieciakami z umiarkowanym upośledzeniem umysłowym. Kompetencje społeczne kształuję na zajęciach w parach albo kilku osobowej grupie.Polega to na nauce inicjowania kontaków między nimi, na pilnowaniu tego by się przywitali ze mną i z kolegami słowem cześć czy podaniem ręki – w zależności od możliwości, zawsze w klasie wyznaczony jest dyżurny, który rozdaje kolegom kredki, kleje itp. każdy kolega po otrzymaniu swojego zestawu powinien podziękować, dyżurny po zajęciach chowa wszystko do szafki, wyciera tablicę – jest to nauka roli dyżurnego, wdrażanie do wykonywania obowiązków. Poza tym wspólne zabawy w parach z piłką czy innym sprzętem – tak żeby nie było że tylko uczeń – nauczyciel ale też kolega-kolega. W czasie śniadania pytam kto chce np. herbatę i czekam na reakcję -sygnał komu mam nalać do kubka, chłopcy zanoszą też lub przynoszą (mniej lub bardziej potrzebne) różne rzeczy – do sali, która znajduje się na wprost naszej i mają zadanie przywitać się ,powiedzieć co przyniósł i dla kogo lub po co przyszedł itd. Ponadto różne proste zabawy o charakterze soscjoterapeutycznym oczywiście na poziomie zrozumiałym dla uczniów.

Widzisz 2 wpisów - 1 z 2 (2 wszystkich)
  • The forum ‘Nasze rozmowy – Forum pedagogów specjalnych’ is closed to new topics and replies.

Comments are closed