Pierwsze kroki jako oligofrenopedagog

Strona główna Forums Nasze rozmowy – Forum pedagogów specjalnych Pierwsze kroki jako oligofrenopedagog

This topic contains 10 replies, has 4 voices, and was last updated by  anulka3322 5 miesiące, 2 tygodnie temu.

  • Autor
    Wpisy
  • #11845

    anula3333333
    Uczestnik

    Witam niedługo zaczynam prace jako nauczyciel wspomagający w przedszolu, mam tez miec zajęcia rewalidacyjne z dziećmi jestem w tym nowa i bardzo prosze o jakąś podpowiedz od czego mam zacząć.

    #11876

    muffinka
    Uczestnik

    Od nawiązania kontaktu z dziećmi i wnikliwej obserwacji, zapoznania się z orzeczeniami, opracowania dokumentów (jeśli są nie opracowane) – w zespole IPET, jako prowadząca rewalidację – program rewalidacji. Dużo się uczyć, czytać (bo na studiach za wiele praktycznej wiedzy nie przekazują niestety). Reszta przyjdzie z czasem i z doświadczeniem. Powodzenia.

    #11878

    anula3333333
    Uczestnik

    dziękuję

    #11879

    anula3333333
    Uczestnik

    Proszę mi jeszcze powiedzieć czy ten program rewalidacji mam pisać na każdy dzień w którym będą prowadzić takie zajęcia?

    #11880

    muffinka
    Uczestnik

    Program pisze się na cały etap edukacyjny (na okres, na jaki wydane jest orzeczenie). Oczywiście można go modyfikować w trakcie. Program rewalidacji jest częścią IPETu.

    #11971

    anula3333333
    Uczestnik

    Dziekuje

    #11972

    anula3333333
    Uczestnik

    jak juz bede miała opracowany ipet to na kazdy dzien bede musiała pisac scenariusz zajęć rewalidacyjnych?

    #11977

    muffinka
    Uczestnik

    Nie ma takiej potrzeby :), chyba że oczywiście do własnych celów.

    #11979

    anula3333333
    Uczestnik

    z jakich materiałów mam przygotowywac zajecia rewalidacyjne?

    #12005

    Najważniejsze aby chciało się chcieć:)
    Bardzo ważne jest dokładne poznanie dziecka, nawiązanie kontaktu emocjonalnego tak zwanej nici porozumienia co bardzo ułatwia pracę. Poznanie jego mocnych stron-pomocne przydadzą się informacje z PPP ale przede wszystkim Twoja wnikliwa obserwacja. Wiele zależy też w jakim wieku jest dziecku, jaki jest jego poziom funkcjonowania aby dopasować odpowiednie metody. Dobrze mieć kontakt z rodzicem aby wiedzieć jak dziecko funkcjonuje w domu. Trzeba tez napisać program, który ułatwi Wam racę. Pomocne przydadzą Tobie się takie pozycje jak:
    Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne (Renata Naprawa, Kornela Maternicka, Alicja Tanajewska).Harmonia 2008.
    Wspomaganie Rozwoju Dziecka z Niepełnosparwnościa intelektualną. Marta Wiśniewska. Impuls 2010.
    Wzrok i słuch- zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji sensorycznej. Harmonia 2013
    Jest wiele fantastycznych, pomocnych książek i publikacji. Proszę pisz jeżeli będziesz czegoś potrzebować to chętnie pomogę.

    #14269

    anulka3322
    Uczestnik

    Pani Alicjo proszę o pomoc. Jestem nauczycielem wspomagającym do dziecka z autyzmem. Proszę o małą podpowiedź jakie karty diagnostyczne powinnam z nim robić, czy podczas zabaw w przedszkolu mam ingerować w nie , oraz jak dobrze pracować z nim podczas zajęć gdy np nie chce już siedzieć na zaj. dydaktycznych. Jest dzieckiem szybko męczocym się, nie potrafi się długo skupić i reaguje agresją.

Musisz być zalogowany by dyskutować na forum

Comments are closed