Rewalidacja indywidualna

This topic contains 61 replies, has 23 voices, and was last updated by Avatar muffinka 6 miesiące, 2 tygodnie temu.

  • Autor
    Wpisy
  • #10602
    Renata Flis
    Renata Flis
    Uczestnik

    Po ukończonym kursie może Pani wydrukować certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu- znajduje się on na stronie. Jeśli uczestniczyła Pani w kursie to miała Pani dostęp do wszystkich materiałów. Na forum zawsze może Pani uzyskać porady w nurtujących kwestiach.

    #10942
    Avatar
    na.sobczak
    Uczestnik

    Pisze Pani: „W tym miejscu chcę przypomnieć, że dla dzieci/uczniów z niepełnosprawnościami jest zwiększone pula środków finansowych na zakup pomocy naukowych i terapeutycznych , prawie 500 zł. Dyrektor/wychowawca wypełnia w tym wypadku nie załącznik nr 1 a załącznik nr 2.” Chodzi o pieniądze na materiały edukacyjne? Z tych pieniędzy można zakupić coś innego niż karty pracy i wydawnictwa drukowane? Czy chodzi o jakąś inną pulę pieniędzy?

    #12563
    Avatar
    MagdziarzGrzyb
    Uczestnik

    Dzień dobry!
    Proszę o podanie:
    1. Celi i zasad rewalidacji.
    2. Obowiązujących przepisów prawa oświatowego w zakresie organizacji edukacji uczniów z niepełnosprawnościami.
    3.Modeli pracy z uczniem: niesłyszącym lub słabo słyszącym, z niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnością sprzężoną, z uczniem z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, środki dydaktyczne.

    #13688
    Avatar
    Magdalena
    Uczestnik

    Witam!
    Dziękuję za szkolenie. Uzyskałam dużo przydatnych materiałów i wskazówek do pracy. Czy mogłaby Pani przybliżyć mi jeszcze temat testów diagnostycznych, które przeprowadzamy przed dokonaniem WOPFU. Czy są gotowe testy? czy zespół je sam opracowuje?
    pozdrawiam

    #13721
    Avatar
    Andzelika
    Uczestnik

    Witam serdecznie,
    Materiały zawarte w kursie są bardzo przydatne. Jest na etapie ich analizy. Jako młody nauczyciel mam kilka pytań do Pani.
    1. W tym roku szkolnym prowadzę zajęcia rewalidacyjne z trójką dzieci z orzeczeniami- uczennica kl. IV z lekkim upośledzeniem; uczeń klasy V słabowidzący, z astygmatyzmem obu oczu; uczeń kl. VII słabowidzący (widzi na jedno oko). Moje pierwsze pytanie dotyczy od czego powinnam zacząć pracę rewalidacyjną ? Zapoznałam się z orzeczeniami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, jestem na etapie pisania programu zajęć, ale co dalej? Co powinnam zrobić z uczniami na pierwszych zajęciach? Czy muszę ich diagnozować? Czy wystarczy analiza orzeczenia i dostosowanie pracy rewalidacyjnej do zaleceń z poradni?
    2. Moje drugie pytanie dotyczy konstruowania tematów w dzienniku rewalidacyjnym. Pracuję na kartach pracy, tworzonych samodzielnie bądź z różnych źródeł. Nie mam zestawu podręczników, gotowego programu itp. (szkoła nie posiada takich materiałów dla uczniów starszych). Jak zapisywać poprawnie tematy? Skąd czerpać „inspiracje” na cały rok szkolny dla trójki uczniów? Czy temat powinien składać się z 2 członów- pierwszy dotyczyłby pracy nad zmysłem wzroku (uczeń niedowidzący) i odpowiednich ćwiczeń, a drugi materiału nad jakim pracujemy np. „Usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej- tangramy. Wprowadzenie gry planszowej ….- doskonalenie logicznego myślenia.”
    3. Trzecie pytanie- jeśli istnieje u uczniów potrzeba odrabiania prac domowych na tych zajęciach, czy mogę to robić?

    #13733
    Avatar
    admin
    Administrator

    Dobry wieczór,

    Pani Renata, autorka kursu, przebywa aktualnie urlopie. Na pytania odpowie po powrocie, prosimy o uzbrojenie się w cierpliwość.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Marek Maroszek

    #13742
    Avatar
    Andzelika
    Uczestnik

    Witam serdecznie,
    Mam jeszcze jedno pytanie. Dotyczy ono konstruowania wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia, IPETU oraz KIPU, ocena efektywności udzielanej pomocy. Kto odpowiada za te dokumenty?. Jestem nauczycielem wspierającym w klasie integracyjnej, w której razem z wychowawcą i nauczycielami uczącymi współtworzę dokumentację.
    Zajęcia rewalidacyjne prowadzę z uczniami z zupełnie innych klas. Czy powinnam również współtowrzyć dla tych uczniów te dkoumenty? Czy odpowiedzialny jest za to wychowawca, nauczyciele uczący w tej klasie, pedagog? Proszę o poradę.
    Serdecznie pozdrawiam.

    #13987
    Avatar
    Natalia
    Uczestnik

    Witam właśnie zaczęłam Pani kurs i jestem przy aktach prawnych. Ukończyłam matematykę i na studiach miałam specjalizacje rewalidacja. Na suplemencie mam zapis „W zakresie ukończenia kierunku studiów wyższych pierwszego stopnia absolwent posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela matematyki w szkołach podstawowych, gimnazjach i zasadniczych szkołach zawodowych a także placówkach oświatowo-wychowawczych. W zakresie ukończenia specjalności absolwent uzyskał ponadto kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciel w specjalnym przedszkolu i specjalnej szkole dla uczniów z upośledzeniem umysłowym”.
    Stąd moje pytanie. Czy mogę prowadzić zajęcia rewalidacji?

    #14449
    Avatar
    annasamsel1977
    Uczestnik

    Witam. Zaczęłam pracę w szkole podstawowej w klasie drugiej jako nauczyciel wspomagający. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Proszę o pomoc w kwestii czy powinnam prowadzić dokumentację, jeśli tak, to jaką.

    #14463
    Avatar
    Edi
    Uczestnik

    Przejrzyj wątek, ten temat był tutaj poruszany.

    #14535
    Avatar
    Andzelika
    Uczestnik

    Czekam na odpowiedzi od specjalisty w ramach mojego szkolenia.

    #14625
    Renata Flis
    Renata Flis
    Uczestnik

    Pani Andzieliko, prosze wybaczyć, ze tak późno odpowiadam na Pani pytania.
    1. W szkole nie ma obecnie obowiazku pisania KIPU.
    2. Dyrektor zatrudnił Panią do prowadzenia rewalidacji i współorganizowania procesu dydaktyczno-wychowawczego. Pani zadaniem jest wspieranie nauczycieli przedmiotu, również wychowawcy w pisaniu IPET. Co nie oznacza, że sama Pani je pisze. Tworzy cały zespół plus rodzice.

    #14626
    Renata Flis
    Renata Flis
    Uczestnik

    Pani Natalio, oczywiście, ze może Pani prowadzić rewalidację z uczniem z niepełnosprawnościa intelektualną.

    #14627
    Renata Flis
    Renata Flis
    Uczestnik

    Nauczyciel wspomagający powinien mieć następującą dokumentację:
    1.dziennik zajęć rewalidacji( jesli prowadzi Pani rewalidację indywidualną, to dla każdego dziecka dziennik uzupełniony zgodnie z zawartościa: program, tematy, ocena efektywności i inne)
    2. teczkę dla każdego ucznia
    3. w teczce – miedzy innymi IPET
    4. inną dokumentację określoną w statucie szkoły : np. plan zajęć integrujących dzieci

    #14644
    Avatar
    a.szulc.kubrak
    Uczestnik

    Witam.
    Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku tyflopedagogika, jestem nauczycielem języka angielskiego w liceum, mam prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dwoma uczniami słabowidzącymi, w związku z powyższym mam serdeczną prośbę o rady jeśli chodzi o materiały na karty pracy, szukałam w księgarniach online, ale większość materiałów jest dedykowana uczniom młodszym. Czy mogę dostosować materiały tak, by ‚przemycać’ treści z języka angielskiego podczas rewalidacji? (obaj uczniowie będą zdawać maturę z tego przedmiotu).Mam również pytanie podobne do Pani Andżeliki, tzn. sposób formułowania tematów w dzienniku, w materiałach kursu jest pusty dziennik, a ja wdzięczna bym była za przykłady dobrych praktyk (studia raczej oferowały teorię, brakuje mi zaplecza praktycznego – materiały do wykorzystania, dokumentacja).
    Widzę, że forum jest bardzo aktywne i ma Pani dużo odpowiedzi, tym bardziej wdzięczna będę za podpowiedzi, być może wśród forumowiczów jest nauczyciel z dobrymi praktykami, uczący w szkole średniej, chętny do podzielenia się pomysłami. Mój mail: a.szulc.kubrak@gmail.com
    Pozdrawiam.
    Agata

Musisz być zalogowany by dyskutować na forum

Comments are closed