Wzbudzanie motywacji do pracy na lekcji u dziecka z ZA.

Home Forums Nasze rozmowy – Forum pedagogów specjalnych Wzbudzanie motywacji do pracy na lekcji u dziecka z ZA.

Widzisz 2 wpisów - 1 z 2 (2 wszystkich)
  • Author
    Wpisy
  • #23191
    revlon
    Participant

    Witajcie,

    jestem nauczycielem wspierającym ucznia z zespołem Aspergera w 3 klasie SP w szkole ogólnodostępnej.
    Chciałabym zapytać Was o zdanie w kwestii wzbudziania w dziecku motywacji do pracy podczas lekcji.
    Wraz z rodzicami współpracujemy w tej kwestii – ja przyznaję uczniowi wklejki motywacyjne za różne aktywności, a rodzice po otrzymaniu przez ucznia, odpowiendniej liczby wklejek nagradzają dziecko poprzez udział w różnych aktywnościach (wyjście do sali zabaw,parku trampolin itp, a także granie w gry na tablecie)
    Uczeń jednak jest coraz starszy i martwię się,że będzie bazował cały czas na nagrodach. Uważam, że motywacja zewnętrzna na swoją dużą rolę ale brakuje mi sposobów wzbudzania motywacji wewnętrznej.
    Uczeń oprócz wklejek, jest oczywiście chwalony na forum klasy, często głośno czyta wypracowania,bierze udział w konkursach, zaproponowałam rodziocom również aby raz na jakis czas podzielił się na forum klasy jakąś swoją pasją. Ponieważ mój uczeń osiąga dobre i bardzo dobre wyniki w nauce, czasami kiedy jest zniechęcony do pracy proszę go aby pomógł uczniom słabszym od siebie lub łączę go w pary z innymi żeby pracowali razem, to go aktywizuje. Jednak każda metoda sprowadza się właściwie do otrzymania wklejki za daną aktywność.
    Martwi mnie również fakt, że najbardziej pożądaną przez niego formą nagrody jest granie na tablecie (temat omówiony z rodzicami).
    Dlatego zwracam się do bardziej doświadczonych, może macie jakieś pomysły w jaki sposób zacząć odchodzić od tylu nagród i wzbudzić w uczniu motywację wewnętrzną?

    Serdecznie pozdrawiam
    Revlon

    #24694
    sylwia.kus@onet.pl
    Participant

    Witam!
    Również stosuje system motywacyjny. Mój uczeń interesuje się piłką nożną,jego chęć współpracy,wysiłek wkładany w próby dostosowania się do norm i reguł jest nagradzany możliwością uczestniczenia w treningach.
    Za zgodą matki,mój uczeń dostaje raz w miesiącu ode mnie drobny upominek.Wygląda to w następujący sposób:
    Zakupiłam kilka rzeczy np: karty z piłkarzami, kubek z ulubionym sportowcem, ciekawy długopis,kalendarz, worek itp coś co interesuje ucznia. Wszystkie przedmioty pokazałam uczniowi i poprosiłam,aby zaplanował jaką rzecz chce otrzymać w danym miesiącu. Pomysł został bardzo dobrze odebrany przez ucznia i przyniósł zamierzony efekt. W sytuacjach trudnych, powołuje się na te przedmioty.
    Wszelkie takie działania wcześniej konsultuje z matką chłopca, a także z pedagogiem szkolnym.
    Pozdrawiam!

Widzisz 2 wpisów - 1 z 2 (2 wszystkich)
  • The forum ‘Nasze rozmowy – Forum pedagogów specjalnych’ is closed to new topics and replies.

Comments are closed