Autor: Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Opublikowano: 15 maja 2020 roku.
Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania
dla ucznia XXX
na okres edukacji przedszkolnej
Program opracowały:
mgr XXX – dyrektor, logopeda
mgr XXX – pedagog szkolny, psycholog
mgr XXX – nauczyciel wychowania przedszkolnego
XXX, 2019r.
1. Imię i nazwisko ucznia: XXX
Data urodzenia: XXX
Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania opracowano na podstawie:
- Rozporządzenia MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci,
- Opinii nr XXX o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z dnia XXX
2. Wieloprofilowa ocena sprawności dziecka:
Motoryka duża | – lateralizacja nieokreślona – nieunormowana, – motoryka duża niezaburzona, |
Motoryka mała | – niski poziom rozwoju grafomotorycznego, – rysunek na etapie bazgroty, – chwyt nieprawidłowy, – obniżona sprawność narządów mowy, |
Percepcja | – dobrze radzi sobie z prostymi zadaniami angażującymi procesy analizy i syntezy wzrokowej, |
Komunikacja | – potrzebuje czasu do nawiązania kontaktu, – utrzymuje kontakt wzrokowy, – komunikuje się niezbyt chętnie, – opóźniony rozwój mowy czynnej, – ma problemy z powtarzaniem za dorosłym krótkiej wypowiedzi lub ciągu wyrazów, – ma trudności z odpowiadaniem na pytania, – niski zasób słownictwa, – słabo integruje się z grupą, |
Rozwój emocjonalny | – miewa zmienne nastroje, – ma trudności w radzeniu sobie ze złością i frustracją, – próbuje wymuszać korzyści, – łatwo reaguje złością w sytuacji zakazu, bądź odmowy, – ma trudności w stosowaniu się do norm społecznych oraz współdziałaniu w zabawie z innymi dziećmi, – nie wykazuje lęku w kontakcie bezpośrednim, |
Zachowanie | – pogodny, – ruchliwy i chaotyczny, z cechami nadpobudliwości, – ma trudności z usiedzeniem przy wykonywaniu zadania, – wstydliwy, |
Rozumowanie | – potrafi dokonywać rozumowania logicznego w podstawowym zakresie, – ma trudności z ujmowaniem relacji, porządkowaniem przedmiotów pod względem kształtu czy koloru, – potrafi dokonać analizy informacji, – umiejętności tworzenia kategorii oraz porządkowania przedmiotów w sposób znajdują się na poziomie poniżej przeciętnej, |
Uwaga | – niski poziom koncentracji uwagi (koncentracja obniżona), – podatny na działanie bodźców rozpraszających, – szybko się męczy, traci zainteresowanie i wymaga częstych przerw, – wymaga stałej uwagi i motywowania do pracy, – trudności ze skupieniem uwagi na prostych układankach. |
Pobierz cały program
Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania opracowały: Lidia Wąchała, Ewelina Sopata, Aneta Tokarczyk – Czytelniczki Portalu