Projekt eTwinning „Niewidzialna czerwona nić” („The invisible red thread”)

„Niewidzialna czerwona nić” („The invisible red thread”) to projekt eTwinning, którego uczestnicy podjęli temat powiązań między ludźmi, wykraczając poza kulturę, pochodzenie i doświadczenia życiowe. Symboliczne niewidzialne nici połączyły uczniów z… Zobacz więcej

Emocje w nas – jak je rozpoznać i nazwać. Scenariusz zajęć dla uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej

Temat: Jak rozpoznać i nazwać nasze emocje? Adresaci: uczniowie trzeciej klasy szkoły podstawowej Czas: 45 minut Cel główny: Rozwijanie umiejętności rozpoznawania różnych przejawów odczuwanych emocji oraz adekwatnego ich nazywania. Cele… Zobacz więcej

Usprawnianie umiejętności słuchowych

Dziewczynka trzyma dłoń przy uchu, jakby nasłuchiwała dźwięku - ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowe

Prawidłowa percepcja słuchowa jest konieczna do poprawnego rozwoju umiejętności pisania i czytania. Wykonywanie zaproponowanych zadań przez dzieci w wieku od 5 do 7 roku życia zmniejszy/zapobiegnie występowaniu problemów w czytaniu… Zobacz więcej

Funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w szkole specjalnej: metody wsparcia, edukacja i rola rodziny

dzieci w szkole na dywanie bawią się klockami

Wstęp Szkoła specjalna to środowisko edukacyjne, w którym dzieci z niepełnosprawnością intelektualną mają szansę rozwijać się w sposób dostosowany do swoich indywidualnych możliwości i potrzeb. Kluczowym elementem funkcjonowania ucznia w… Zobacz więcej