Program arteterapeutyczny – Kreatywne zajęcia integracyjne „Ja mogę”

Program Kreatywne zajęcia integracyjne „Ja mogę” przeznaczony jest dla uczniów klas I-III szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, do realizacji na zajęciach z… Zobacz więcej

Wykorzystanie zasobów znaków graficznych ARASAAC w AAC

Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się̨ (AAC) to różne formy ekspresji umożliwiające osobom mającym specjalne potrzeby komunikacyjne i językowe przekazywanie i odbieranie komunikatów. W ramach AAC można mówić o komunikacji… Zobacz więcej

AAC alternatywne i wspomagające sposoby komunikacji – szkolenie stacjonarne z panią Aliną Smyczek Kraków-Węgrzce

Jest nam niezmiernie miło zaprosić Państwa do prowadzonej przez nas akredytowanej Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli PERFECTUS na szkolenie stacjonarne do Węgrzc (7 km. od centrum Krakowa). Data: 14 i 15… Zobacz więcej

Masaż Shantala jako metoda wspomagająca funkcjonowanie dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Masaż Shantala wywodzi się z kultury Indii, natomiast do europejskich warunków zaadaptował go Frederick Leboyer w latach 70-tych ubiegłego wieku. Masaż pozwala na relaksację oraz wzmacnianie więzi pomiędzy dzieckiem a… Zobacz więcej

Konspekt lekcji „Chrońmy się przed zimnem”

Słowo wstępu: Lekcja edukacji wczesnoszkolnej w klasie trzeciej (klasa specjalna dla czterech uczniów z autyzmem). Blok tematyczny tygodnia: Otuleni ciepłym kocem. 1. Temat dnia: Chrońmy się przed zimnem. Zapis tematu… Zobacz więcej