Metoda Strukturalna – nauka czytania i pisania uczniów z deficytami rozwojowymi

Autorką metody jest dr Joanna Guzik-Iwińska, doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta z zakresu psychoedukacji, wykładowca akademicki. Jak powstała Metoda Strukturalna? Autorka metody, podczas wieloletniej pracy z… Zobacz więcej

Produkty eduSensus przyjacielem każdego terapeuty

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, rozpoznawanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb dziecka, udzielenie mu adekwatnego wsparcia i fachowej pomocy to nieocenione działania mające służyć dziecku oraz jego optymalnemu i zrównoważonemu rozwojowi. I tak, jak… Zobacz więcej

Turniej ortograficzno-sportowy. W ortograficznym ogrodzie

Turniej ortograficzno-sportowy Konspekt lekcji   Temat: Ortografia w przyjaźni ze sportem! W ortograficznym ogrodzie. Turniej ortograficzno-sprawnościowy. Cele : integracja zespołu klasowego wdrażanie do zdrowej, sportowej rywalizacji utrwalenie pisowni wyrazów z… Zobacz więcej

Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu – recenzja książki

Sarah Hendrickx napisała książkę o kobietach autystycznych w proteście przeciwko stereotypom w pojmowaniu autyzmu jako zaburzenia przypisanego płci męskiej. Jako osoba ze spektrum autyzmu, podobnie jak wiele innych kobiet, doświadczała… Zobacz więcej

Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny dla dziecka z autyzmem

Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny został opracowany dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm i uczęszczającego do przedszkola. Pobierz cały materiał   Autor: Agnieszka Kalinowska Materiał nadesłany… Zobacz więcej

Badawczy projekt edukacyjny z przyrody w klasie VI – Zwierzęta naj!

Temat: Zwierzęta – naj! Cele projektu Uczeń: rozpoznaje niektóre zwierzęta egzotyczne, nazywa je i charakteryzuje posługuje się słownictwem związanym ze zwierzętami egzotycznymi, ich środowiskiem naturalnym umie posługiwać się mapą (globusem)… Zobacz więcej

Ochrona nietykalności osobistej nauczyciela jako funkcjonariusza publicznego a zachowania agresywne uczniów z zaburzeniami psychicznymi i niedostosowaniem społecznym

Autorką artykułu jest pani Joanna Guzik-Iwińska, doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, długoletni nauczyciel, obecnie kształci studentów i nauczycieli. Poza zagadnieniami związanym z resocjalizacją, zajmuje się procesem nabywania umiejętności czytania i… Zobacz więcej

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Natalia Matuszek nauczyciel stażysta Publicznego Przedszkola nr 6 w Wodzisławiu Śl. Data rozpoczęcia stażu: 11.09.2017 r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2018… Zobacz więcej

Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – wskazówki do pracy

Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wskazówki do pracy w pigułce Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży wynikają ze zindywidualizowanego sposobu nabywania wiedzy i umiejętności w procesie uczenia się, określonego specyfiką… Zobacz więcej